Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ingebouwde kaartlezer onzichtbaar in virtualbox  (gelezen 897 keer)

Offline liawim

• Lid
ingebouwde kaartlezer onzichtbaar in virtualbox
« Gepost op: 2010/12/30, 16:30:48 »
Hoi,

Ik heb win7 in virtualbox OSE draaien, wanneer ik een flashkaart in de kaartlezer steek wordt  ie niet zichtbaar in win7.
Hoe krijg ik dat voor elkaar zodat ik foto,s van een flash kaart kan uploaden in win7?

Offline jan11000

• Lid
Re: ingebouwde kaartlezer onzichtbaar in virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/30, 16:51:17 »
Dat gaat niet.
Je moet de virtualbox versie van de virtualbox site downloaden, die heeft ondersteuning voor usb.

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/30, 17:43:45 »
Dat gaat niet.
... omdat de OSE (Open Source Edition), die je met het Ubuntu Software-Center verkrijgt, geen USB ondersteunt.

De niet-OSE variant van Oracle is inmiddels ook bij versie 4.0 en mijn "Ubuntu-Lucid-eigen" versie 3.1.6 is.

Beide varianten kunnen niet naast elkaar gebruikt worden.

Maar ik zou deze kwestie op een luie manier oplossen en de andere versie van Virtualbox niet installeren. Ga de foto's gewoon met Linux inlezen.
Gebruik een "gedeelde map", deze optie staat helemaal onderaan in de details van de configuratie. Deze map kan bijvoorbeeld ook dezelfde map zijn die je met Ubuntu voor het downloaden van foto's gebruikt. Je legt dat vast in "pad naar de map". De (weergave)naam voor deze gedeelde map kan jij vrij kiezen.
Met Windows kan je via zoeken in "mijn netwerk" of zoiets bladeren naar je Ubuntu-pc-map. Als je deze map aan een herkenbare drive-letter koppelt (bijv. F: voor foto), dan kan het Windows-programma daarin met 1 muisklik terecht.

Het bewerken van foto's kan trouwens in Ubuntu ook prima met bijv. digiKam worden uitgevoerd. Maar ok, dat was niet je vraag ...
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline liawim

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/30, 18:51:02 »
Beiden dank voor de reactie, ik hou het bij het antwoord van harzg denk dat de kortste klap is.
Digikam kan dat inderdaad. maar Photoshop elements kan nog veel meer. (uitgebreid bewerken collages maken). Dat mis ik bij de programmas van Linux.