Ik heb via de opgegeven url's van Grizzler de pakketten gedownload en proberen te installeren. Met de installatie van network-manager-gnome kreeg ik echter een melding dat de libgnome-bluetooth8 geen aanhechting kon maken met de network-manager-gnome en heb dat pakket (libgnome-bluetooth8) daarna via dezelfde website gedownload (via 9.04) en eerst geinstalleerd via Gdebi. Hierna kon ik wel de network-manager-gnome installeren, zonder foutmelding en na wat gefrummel met de instellingen werkt het weer als een tiet, of een trein
Nu een aantal bemerkingen; ik vindt het wel vreemd dat zo'n toch belangrijk pakket (de bluetooth) zomaar verwijderd kan worden. Ik heb die eigenlijk verwijderd op aanraden via dit forum in verband met een moeilijk werkende audacity. Wat ik ook vreemd vindt is dat ik dit pakket niet via de live cd's heb kunnen installeren (en ik heb er 3; 9.04, 10.04 en 10.10) terwijl als ik één van de drie cd's insteek, ik wel internetverbinding kan maken.
Nu, al met al ik heb me weer wat kunnen verdiepen in de geheimen van Ubuntu, heb me er ook wel mee geamuseerd en ben blij dat ik het heb kunnen oplossen; bedankt voor de tips.