Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Scannen en mailen via gmail  (gelezen 1741 keer)

Offline Nassara

• Lid
[Opgelost] Scannen en mailen via gmail
« Gepost op: 2011/04/28, 10:18:52 »
Wanneer een document gescand is, kan je via de optie Document>emailen meteen het document mailen. Dit gebeurt echter via Evolution. Is er een mogelijkheid om dit onmiddellijk via gmail te laten verzenden?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/28, 11:46:51 door Nassara »

Offline kristof70

• Lid
Re: Scannen en mailen via gmail
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/28, 10:22:51 »
Ik gebruik daarvoor het emailprogramma Thunderbird.
Deze stel ik zodanig in dat al mijn gmail terechtkomt in dit programma.

Stel Thunderbird in als standaardemailprogramma, daarna zou Thunderbird dus moeten opstarten ipv Evolution.

Mvg
Kristof

« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/28, 10:46:36 »
Je zou ook Opera (webbrowser) kunnen gebruiken; die heeft een mail-client aan boord die heel simpel met een paar muisklikken te configureren is.
De installatie is simpel (gewoon een .deb package dubbelklikken en laat die maar doen), én de updates komen netjes binnen via de updatemanager.

Je hebt dan ineens notificatie tijdens het surfen of je mail hebt. Via de instellingen kan je zetten dat die de mails op de server moet laten of niet.

Opera is een heel fijne browser (en bloedmooi !!).
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Nassara

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/28, 10:51:04 »
Bedankt. Kan dit ook met Chromium als browser?

« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/28, 11:25:17 »
neen Chrome en Chromium (is een topic over ivm de verschillen) hebben die functionaliteit jammer genoeg niet.
Verschillen : http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/verschill-chromium-en-google-chrome/

Maar je kan best Opera naast Chromium draaien zonder problemen (ik draai zelfs 5 browsers op mijn testlaptop = probleemloos, alhoewel Arora het meest 'vervuilend' is in je syteem), het houdt je geest fris !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/28, 11:42:03 »
Ik heb altijd een handje vol browsers op mijn systeem staan. Daarvan altijd FireFox en Opera, en Chromium/Chrome ook bijna altijd.
Opera heeft de meeste opties, is vrijwel de snelste en heel stabiel. Nadeeltje is wel dat sommige sites het niet leuk vinden dat je Opera gebruikt, wat naar mijn mening gezeur is.
FireFox is voor mij gewoon een browser die stevig in zijn schoenen staat. Elke website herkent hem en FireFox is in sommige gevallen toch stabieler dan Opera.
Chromium/-e is een snelle en simpele browser voor mij. Stabiel, word ook door bijna elke site herkend en heeft standaard weinig toeters en bellen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Nassara

• Lid
[Opgelost] Re: Scannen en mailen via gmail [Opgelost
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/28, 11:46:29 »
Bedankt!