Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost?] Aanmeldscherm standaard op sttarten in veilige modus  (gelezen 693 keer)

Ik heb het via het beheerscherm het aanmeldscherm gewijzigd. Daardoor start Ubuntu steeds op in de veilige modus. Ik kan het beheer scherm niet meer ontgrendelen en daardoor niet gaan opstarten in de normale modus.
Hoe los ik dit op?
Graag tips.
Jan
« Laatst bewerkt op: 2010/12/13, 09:39:42 door Jan Vermeeren »

Re: Aanmeldscherm standaard op sttarten in veilige modus
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/13, 09:39:03 »
Mijn probleem is inmiddels opgelost.
Nadat ik als gast aanmeldde, kon ik ontgrendelen. Daarna de prompt voor de admin verscheen. Dat ben ik zelf. Als admin was ik bevopegd tot wijziging.
Hoewel het probleem is opgelost, is het toch merkwaardig dat ontgrendeling, wanneer je als admin bent aangemeld, niet kan. Het is op zich niet oonlogisch dat geen admin authenticatie scherm verschijnt. Je bent het immers zelf. Toch lijkt dat de meest logische oplossing voor de bug.
Groet
Jan