Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMWare player  (gelezen 3375 keer)

Albert

• Gast
VMWare player
« Gepost op: 2006/12/21, 17:59:33 »
Hallo mensen.

Ik heb hier ubuntu linux "Edgy Eft" draaien met VMWareplayer waar windows xp home sp2 in draait met virusscanner en firewall en de benodigde updates.

BTW mijn Virtuele harde schijf 20Gb staat in mijn home map.

Maar nu even mijn vraag.

Zitten hier veiligheids nadelen aan voor ubuntu.?

Offline Soul-Sing

• Lid
VMWare player
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/21, 18:42:46 »
alles wat in een virtuele omgeving draait, is afgeschermd.

dus er zitten geen "voor of nadelen" aan voor ubuntu qua veiligheid.

Offline Jelle

• Lid
VMWare player
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/02, 15:22:46 »
Citaat van: Albert
Hallo mensen.

Ik heb hier ubuntu linux "Edgy Eft" draaien met VMWareplayer waar windows xp home sp2 in draait met virusscanner en firewall en de benodigde updates.

BTW mijn Virtuele harde schijf 20Gb staat in mijn home map.

Maar nu even mijn vraag.

Zitten hier veiligheids nadelen aan voor ubuntu.?
Ik zou graag een VM willen draaien met XP (of 98 of 2000) met daarop 1 of twee programma's.
Volgens de instructies die ik hierover lees op de Ubuntu site heb ik hiervoor een iso image nodig.

Mijn vraag is echter, een ISO image van WAT ?

Verdere vragen: kan ik de gewenste programma's achteraf installeren in de VM, of moet ik een ISO image maken van een OS met geïnstalleerde software

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
VMWare player
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/02, 20:31:47 »
Een OS in VMWARE kun je gebruiken als een normale OS, programmas installeren lukt dus nog steeds.

Offline Jelle

• Lid
VMWare player
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/02, 20:38:01 »
Mooi, da's 1 vraag minder. Nu de ISO nog. Moet ik die zelf maken en zo ja, hoe dan?

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
VMWare player
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/02, 20:40:40 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik neem aan dat je een kopie van de installatiecd moet maken of zo. Kan je even de link plaatsen?

Offline Jelle

• Lid
VMWare player
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/02, 20:50:02 »
https://help.ubuntu.com/community/VMware/Player

Hier komt ook mijn vraag vandaan of je met VMWare PLAYER wel een programma kunt installeren of alleen images van programma's (inclusief onderliggend OS) Voor het wat zwaardere werk zijn er namelijk nog VMWare workstation en server.

Voordat je je helemaal voor mij in de materie gaat verdiepen kunnen we wellicht ook even wachten tot bijvoorbeeld Albert reageert. Die heeft het naar eigen zeggen immers al draaien.

Phaldmmor

• Gast
VMWare player
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/02, 20:59:56 »
VMWare Player kan alleen worden gebruikt voor het afspelen van VM's, maar met wat trucs kan je ook een OS installeren.
Als je volledige controle over je VM wil kan je het beste VMWare server of workstation gebruiken. De eerste is gratis de tweede niet.
Met VMWare server kan je zelfs VM's creeeren en eventueel bestaande VM's aanpassen.
Grootste verschil tussen VMWare server ne VMWare workstation is dat er in VMWare workstation een snapshot manager zit.
Met VMWare server kan je alleen maar 1 snapshot per keer maken (je snapshot word dus steeds overschreven).

VMWare server is goed te installeren op Ubuntu : http://www.howtoforge.com/ubuntu_vmware_server

Naast VMWare server heb je ook nog VMWare infrastructure. Dit is helaas ook niet gratis, maar wel een mooi product.
Hiermee kan je op een server VM's hosten, zonder eerst een OS te hoeven installeren. VMWare infrastructure draait op Linux (een redhad cloon).
Wij hebben sinds kort 1 server draaien met VMWare infrastructure en moet zeggen dat dit wel heel leuk speelgoed is.
Je kan bijvoorbeeld gewoon werkende VM's verplaatsen van de ene naar de andere server, zonder dat hierbij de werking van de VM in het gedrang komt.

Offline Jelle

• Lid
VMWare player
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/02, 21:11:31 »
Als ik het goed begrijp dan moet je om met VMWare Player te kunnen werken dus een ISO van een reeds bestaande Virtual Machine zien te verkrijgen, of deze zelf maken met workstation of server. Klopt?

Phaldmmor

• Gast
VMWare player
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/03, 09:24:02 »
Citaat van: Jelle
Als ik het goed begrijp dan moet je om met VMWare Player te kunnen werken dus een ISO van een reeds bestaande Virtual Machine zien te verkrijgen, of deze zelf maken met workstation of server. Klopt?
Klopt idd, je kan het vergelijken met een dvd-speler en een dvd-brander. De DVD-speler kan je gebruiken op een DVD af te spelen en de de DVD brander om een DVD te maken. Zo werkt het eigenlijk hetzelfde met VMWare player en VMWare workstation/server. VMWare player gebruik je voor het "afspelen" van de VM en VMWare workstation/server voor het maken en aanpassen van VMs.

Indien je eenmaal een VM-image hebt kan je deze opstarten en een OS er op installeren of herinstalleren. Er zijn sites (zoals arie er al een noemde) waar je VM-image kan maken/downloaden. Vervolgens kan je hierop naar eigen wens een OS installeren.

Offline Jelle

• Lid
VMWare player
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/03, 23:51:30 »
Windows 98 installeren lukt niet. De installer doet een systeemcheck en zegt dan:

Verwijder alle diskettes en start opnieuw op. Ik heb een laptop ZONDER diskette drive, dus wat zou ik moeten verwijderen?