Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: koptelefoon en geluid  (gelezen 1595 keer)

Offline Willemtk

• Lid
koptelefoon en geluid
« Gepost op: 2010/12/01, 22:14:42 »
Ik heb iets gek. Als ik mijn koptelefoon insteek (bij 10.10) gaat het geluid automatisch op dempen. Ik ontdemp het dan, maar dan spelen zowel de boxen als de koptelefoon. Maar de bedoeling van de koptelefoon is dat ik geen geluid voor mijn vrouw die blind is maak, ze leest dan gesproken boeken. Als mijn muziek dan ietsjes te hard staat kan ze niet lezen. Dus dat probleem moet weg. Is er iemand die het weet? Anders ga ik wel weer terug naar 10,04

Alvast bedankt

Offline Willemtk

• Lid
Re: koptelefoon en geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/01, 22:17:10 »
Geluidvoorkeuren uitvooer analog headphones  =D Sorry voor het vragen.

Toch niet opgelost. Ik hoor wel wat maar geen muziek en zo. En als ik de koptelefoon uit doe en weer in doe dempt ie weer. Ik vrees dat ik opnieuw moet gaan installeren want dit is wel heel gek
« Laatst bewerkt op: 2010/12/01, 22:22:22 door Willemtk »

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/01, 22:20:25 »
Of dubbelklik op het icoontje van de Volumeregeling

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/01, 22:31:40 »
Of dubbelklik op het icoontje van de Volumeregeling

Dat doe ik, maar als ik ontdemp, maar dan staan gelijk de koptelefoon en de boxen van de computer aan. Als ik dan de koptelefoon uithaal en weer insteek, is ie weer gedempt. Als ikdan  ontdemp staan en de koptelefoon en de boxen weer aan. Zo blijf ik bezig.  En dat is pas sinds ik de 10.10 gezet heb, sinds een paar dagen. Maar viel me vanavond pas op omdat ik hem voor het eerst weer met koptelefoon gebruik.

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/01, 22:33:18 »
En als ik als uitvoer analog headphone doe, hoor ik gezoem, wat wel normaal is als er niets op staat, maar als ik dan iets afspeel hoor ik niets

Offline joop905

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/01, 22:50:03 »
Geen volumeregeling op de headset zelf!

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/01, 22:54:05 »
Geen volumeregeling op de headset zelf!
Nope. En hij doet het wel, maar enkel als de boxen van de computer ook op staan. Maar dan heb ik niets aan die koptelefoon. Die dient om de omgeving niet te hinderen. Nou ja, ik zal hem eerdaags nog wel eens herinstalleren, en als het probleem blijft, ga ik wel weer aan de 10.04. Zo veel is er ook weer niet verbeterd.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/01, 23:02:23 »
Kijk eens naar alsamixergui
kijk eens hoe de schuifjes staan.

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/01, 23:09:15 »
zie bijlage

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/01, 23:10:44 »
Kijk eens in dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/speakers-muten-niet-wanneer-ik-koptelefoon-inplug/

Misschien geen oplossing, maar hier staan wel tips voor zulke zaken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/01, 23:15:32 »
je kan ook een splittertje kopen dan stop je de boxen en koptelefoon zegmaar int zelfde gat en kan je alles aanpassen.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/01, 23:25:32 »
je kan ook een splittertje kopen dan stop je de boxen en koptelefoon zegmaar int zelfde gat en kan je alles aanpassen.

Ik was niet helemaal duidelijk sorry. De ingebouwde speakers van mijn laptop had ik het over. Ik heb trouwens die link bekeken, en kreeg de tip naar de alsa mix in terminal te kijken en daar kreeg ik het volgende, zie bijlage. De headphones staan grijs. Dus er loopt iets mis