(als eerst sorry dat deze in de verkeerde groep staat, had wat snel gelezen. Zie ook nergens een optie om het zelf te wijzigen)
Hallo,
Ik zal graag via Ubuntu internet willen delen. Het betreft een Virtuele Ubuntu 10.10 desktop edition in Virtualbox. Hij beschikt over 2 netwerkkaarten, 1 geconnect met het internet, de andere lokaal naar de Windows Machines. Echter heb al het 1 en ander geprobeerd, zo heb ik via netwerkmanager "Sharing internet" aangevinkt in de IPv4 tab. Nadeel is dat hij DHCP aanvragen extern doorstuurt, terwijl mijn Ubuntu over een DHCP-Server beschikt. Deze wil ik graag blijven gebruiken, of in ieder geval de IP reeks 192.168.0.100~192.168.0.200 behouden. Ik krijg dus een IP van buiten het netwerk en het vreemde daarin is ook weer dat ik zelfs op dat IP geen internet heb op Windows, terwijl Ubuntu dat wel heeft op netwerkkaart 1.
Dus kort samengevat: Ik wil de Internet Sharing services van Windows XP/7 goed kunnen nabootsen in Ubuntu, dat de machine IP's toekent i.p.v. forward. Of in ieder geval dat de domeingebruikers van Samba kunnen inloggen op het domein en over Internet beschikken door dezelfde kabel naar Ubuntu toe.
Verder heb ik geprobeerd met het programmatje Firestarter, alleen daar kwam ik ook niet uit.