Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LXDE te fel  (gelezen 1633 keer)

Offline ivo

• Lid
LXDE te fel
« Gepost op: 2010/11/29, 21:39:23 »
Wie weet of (en zo ja, hoe dan?) je in LXDE de achtergond van bijvoorbeeld dit window waarin je nu zit te lezen, minder fel wit kunt laten zijn?
Ook andere apps zoals Thunderbird en Chrome hebben van die felle achtergronden. Op Gnome zijn deze achtergronden gebroken wit.
Dat is veel rustiger aan je ogen.

LXDE is bloedjesnel op mijn laptop, dat voordeel zou ik graag willen benutten maar niet ten koste van een paar lasogen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: LXDE te fel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/29, 21:51:25 »
Probeer eens Linux Mint 9 LXDE? Rustig voor de ogen en prima ingesteld en afgewerkt.  :)
http://sites.google.com/site/computertip/minidistributies#TOC-Linux-Mint-LXDE

« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/29, 22:12:12 »
Probeer eens Linux Mint 9 LXDE? Rustig voor de ogen en prima ingesteld en afgewerkt.  :)

Lijkt mij een simpele vraag van de TS; hoeft toch niet een andere distro bijgehaald te worden ;)

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/29, 22:29:40 »
Probeer eens Linux Mint 9 LXDE? Rustig voor de ogen en prima ingesteld en afgewerkt.  :)

Lijkt mij een simpele vraag van de TS; hoeft toch niet een andere distro bijgehaald te worden ;)

Dat was idd niet de bedoeling. Gewoon een andere window manager. Kijk, dat Gnome en Compiz is leuk hoor, maar na twintig keer die bal ronddraaien is het leuke er wel vanaf. Dan worden snelheid en functionaliteit belangrijk. Dat zit in LXDE. Nu alleen de agressieve kleurstelling er nog uit.
Zeg maar LXDE met de kleurtjes van Gnome. Dat wordt dan LXDEGC, ofzo  ;)

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/29, 22:33:54 »
Citaat
Wie weet of (en zo ja, hoe dan?) je in LXDE de achtergond van bijvoorbeeld dit window waarin je nu zit te lezen, minder fel wit kunt laten zijn?

Misschien met de toetsencombinatie Fn+Functietoetsen op je pc voor het instellen van de scherm helderheid.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/29, 22:45:38 »

Zou ik normaal gesproken ook niet doen, want het is inderdaad niet zo gepast om hier op een andere distro te wijzen.... Terechte opmerking van je, dus. :)

Maar ik vind zowel Lubuntu als het LXDE-pakket in Ubuntu, zo slecht afgewerkt en rafelig, dat ik het toch heb gedaan. Beide vind ik echt onder de maat.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/29, 23:03:52 »
Zelf ben ik een Debiangebruiker. Wat je kunt proberen is een aantal rustige thema's op te halen bij gnome-look.org en die te installeren (ik ga ervan uit dat je weet hoe dat moet).
Wat je erbij kunt installeren is gtk-chtheme. Hiermee kun je de thema's activeren. Dat moet je daarnaast ook doen (kies hetzelfde thema) met lxappearance (standaard in LXDE).
Zo draai ik op het moment van schrijven met Openbox (waarop LXDE ook draait) gecombineerd met Rox en xcompmgr (voor schaduweffecten en compositie). Als taakbalk draai ik met xfce4-panel. Het resultaat is een systeem wat nog sneller draait dan LXDE, maar er zeker zo mooi (al dan niet mooier) en rustig oogt.
Puur Openbox is wat meer werk dan LXDE, maar het eindresultaat zeer snel en mooi.

Update: even voor je gezocht op Google op de woorden 'lxde' en 'brightness'. Dit is wellicht iets wat je zoekt:
http://forum.lxde.org/viewtopic.php?f=5&t=1374&start=0
« Laatst bewerkt op: 2010/11/29, 23:34:30 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/30, 15:09:56 »
Is het probleem intussen opgelost?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/30, 16:23:08 »
Mint LXDE gebouwd op Lucid is zelfs een LTS uitvoering dus ondersteuning t/m april 2013 wat je van Ubuntu LXDE niet kunt zeggen.
Maar ja t is Uw keuze niet waar.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/30, 20:33:47 »

Ik moet de gedane adviezen nog op mijn gemak bekijken.
Ik meld mij later weer.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/30, 21:17:42 »

Ik moet de gedane adviezen nog op mijn gemak bekijken.
Ik meld mij later weer.
Heel goed, rustig lezen en onderzoeken is beter dan 'haastige spoed'. Om mijn eigen ervaringen met Openbox nog wat te verduidelijken: Het oogt net zo mooi en helder als XFCE (waar ik ook mee werk) en Gnome (wat ik heel af en toe gebruik).
Als je doorzettingsvermogen hebt kun je Openbox ook zelfstandig draaien (en 'LXDE' links laten liggen).