Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeem ineens instabiel geworden  (gelezen 1362 keer)

Offline Math.

• Lid
Systeem ineens instabiel geworden
« Gepost op: 2007/01/08, 08:26:06 »
Gisteren wilde ik Beryl opstarten, zag ik alleen maar het icoontje van Beryl in m'n bar staan, het leek gewoon als gnome te werken, niks deed het meer.
Met CTRL+ALT+BACKSPACE weer terug gegaan en weer geprobeerd een Beryl sessie te doen, maar tevergeefs...
Ik dacht, die Beryl is gewoon nog een beetje onstabiel, ik ga wel weer verder in een normale gnome-sessie...
Maar nu hangt m'n muis elke keer nadat ik 1 a 2 minuten in gnome zit.
Ook weer met CTRL+ALT+BACKSPACE terug geprobeerd te komen, gebeurd er helemaal niks meer... geen GDM, niks... reageerd ook niet op CTRL+ALT+F1 of CTRL+ALT+DEL.
Iemand een idee wat dit kan zijn??

EDIT:
Ik hoop dat iemand snel een oplossing heeft, want ik moet vandaag nog wel wat achter m'n pc kunnen doen en kan op dit moment helemaal niks meer.
Als ik nu, op dit moment iets met CTRL+ALT+BACKSPACE, F1 of DEL wil doen, loopt ie finaal fast. :(
Zelfs nu ik in de veilige modes van Gnome zit...
(misschien was het toch niet zo verstandig geweest Windows helemaal van m'n pc af te halen)

Gr. Math.

« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/08, 09:03:22 »
Citaat van: Math
(misschien was het toch niet zo verstandig geweest Windows helemaal van m'n pc af te halen)
Dat vind ik persoonlijk geen correcte conclusie.
De boosdoener is Ubuntu niet, ik neem aan, aangezien je ook Beryl draait, je een aantal extra niet-ondersteunde repo's in je sources.list hebt.

Het is algmeen bekend dat Beryl overigens nog in alpha-stage is,
wanneer je het dan alsnog installeerd, ga je ermee akkoord dat je dergelijke problemen,
zoals die jij nu ondervindt, bereid bent te accepteren, wanneer ze voorvallen.

Het zou dus een foute update kunnen zijn die de boosdoener is,
maar het zou kunnen dat je xorg.conf, welke helemaal aangepast is voor Beryl,
X bij jou helemaal doet vastlopen, wanneer je wil draaien in een standaard gnome-sessie.
Wanneer je dus een standaard gnome-sessie wil draaien, zorg er dan ook voor dat je xorg.conf weer standaard is.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/08, 09:07:49 »
Nou, vreemd zeg... Heb m'n USB Legacy Support weer uitgeschakeld in m'n BIOS en nu doet ie het toch ineens wel weer...
Beryl dan ook nog maar is ff getest, maar die werkt nog steeds niet... lijkt gewoon op een gnome-sessie.
Maar die beryl is gelukkig allemaal bijzaak, als m'n systeem verder maar wel draait. :)

Math. haalt weer even opgelucht adem...

Offline Math.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/08, 09:09:40 »
Corvus,

Ik bedoelde er niet mee te zeggen dat Windows dan beter zou zijn, maar dat ik in ieder geval nog wat op m'n pc had kunnen doen, mocht het echt even foute boel zijn geweest. ;)

Gr. Math.

edit: Goh, Beryl lijkt het nu ook weer te doen, misschien iets te snel in paniek geraakt. :P

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/08, 09:55:34 »
Tja, als je een stabiel systeem wil, dan kun je echt beter afzien van Beryl.
Zelf begin ik er dus ook absoluut nog niet aan. Dapper Drake, mijn "dieselmotor" op de PC, blijft dus ook onverwoestbaar stabiel draaien!

Groet, Pjotr.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/08, 10:12:33 »
Nah, het lag in dit geval toch aan m'n bios instellingen.
En als je Beryl als sessie naast je gnome sessie gebruikt moet het toch niet zoveel kwaad kunnen als je dan gewoon in gnome zit? :)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/08, 15:52:33 »
Citaat van: Math.
Dan zou ik toch liever kiezen voor een werk-partitie met Dapper .........
Citaat van: pjotr123
Zelf begin ik er dus ook absoluut nog niet aan. Dapper Drake, mijn "dieselmotor" op de PC, blijft dus ook onverwoestbaar stabiel draaien!
Op mijn werk-PC is het niet anders .......
Alleen mijn test-PC kan Edgy en Feisty draaien, waarbij het Xubuntu niet zo mooi loopt, maar Gnome_Feisty is de winnaar.

Dit is mijn persoonlijke mening, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/08, 16:16:27 »
Citaat van: r0n.
Dit is mijn persoonlijke mening, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Ron
LOL