Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk brug maken  (gelezen 2748 keer)

Offline Sentmen

• Lid
Netwerk brug maken
« Gepost op: 2010/12/11, 23:34:01 »
Hallo,

Ik wil een netwerk brug maken. De apparaten die ik heb is 1 Linux desktop 10.10, 1 Xbox 360, en 1 windows laptop. Ik heb ook een Thomson router (zo'n KPN router). Omdat dit huis uit 2 gedeeltes bestaat en wij een grote netwerk kabel nodig hebben hebben we besloten om alles daadloos te doen. Nu wil ik op zolder van mijn Ubuntu pc (24/7 aan) een netwerk brug maken voor de xbox. Ik heb een paar uur lang op internet gezocht en heb een paar oplossingen gezocht, maar geen 1 werkte. Maar is dit zoals windows ook mogelijk om een netwerk brug te maken. In Opensuse kan het ook in een GUI. Maar hoe moet dat in ubuntu?

Groeten Sentmen.

Re: Netwerk brug maken
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/11, 23:35:41 »
Netwerkbrug? Dus van ethernet naar WiFi?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/12, 00:01:02 »
Kan dat niet gewoon via de netwerkmanager?
Bewerk de wireless verbinding, en zorg dat je die deelt met andere computers.
Op de andere computer maak je verbinding met het ad-hoc netwerk.

Offline Sentmen

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/12, 00:45:08 »
Nee, juist eigenlijk andersom. Ik wil van WIFI naar ethernet. Door WIFI komt het internet binnen en deelt het door de hele zolder heen. Dus om precies te zijn zo:
Internet>> --- <<WIFI router>> --- <<WIFI Ubuntu>> --- <<Ethernet Ubuntu>> --- <<Switch>> --- <<Xbox 360

Offline Sentmen

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/12, 00:51:16 »
Ik heb het al. Ik had het eerder precies het zelfde geprobeerd maar toen werkte het niet. Heel erg bedankt allemaal!

Groeten Sentmen.