Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Uitzetten dat de keyring om een wachtwoord vraagt  (gelezen 2688 keer)

Offline MartyP

• Lid
[OPGELOST] Uitzetten dat de keyring om een wachtwoord vraagt
« Gepost op: 2010/11/19, 22:56:54 »
Hallo,

Ik heb vandaag Ubuntu geinstalleerd op mijn oude laptop. Het bevalt me best wel, lekker snel en licht.

Maar elke keer als ik met internet verbind vraagt Ubuntu keyring om een wachtwoord. Mijn computer staat in mijn kamer staat en ik maak me dus geen zorgen over mensen die mijn computer misbruiken. Dus ik vroeg me af of ik die prompt kan uitzetten (maar keyring wel mijn wachtwoord voor internet bewaart).

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2014/05/13, 10:55:45 door MartyP »

Offline siegi

• Lid
Re: Uitzetten dat de keyring om een wachtwoord vraagt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/19, 23:08:49 »
Heb je automatisch inloggen zonder wachtwoord aangezet?
Dan vraagt hij naar de automatisch naar het keyring wachtwoord, hij wil immers niet graag je wifi wachtwoord zonder encryptie opslagen.

Hier is een oplossing beschreven.
http://maketecheasier.com/auto-unlock-keyring-manager-in-ubuntu-intrepid/2009/03/14

Offline MartyP

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/19, 23:15:55 »
oeps :$ ik heb wel gezocht, maar er waren zoveel vragen over dat ik deze over het hoofd had gezien!

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/19, 23:20:07 »
oeps :$ ik heb wel gezocht, maar er waren zoveel vragen over dat ik deze over het hoofd had gezien!

Kunt niet alles weten

- Roc