Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Shared schijf mounten  (gelezen 542 keer)

Offline JameN

• Lid
Shared schijf mounten
« Gepost op: 2010/11/17, 14:58:09 »
Ik heb Windows XP en Ubuntu 10.10 64-bit op m'n pc staan, afgelopen week een schone installatie gedaan zodat alles weer ver is.
Maar nu heb ik de volgende problemen:

1. Ik heb een schijf van 1TB opgedeeld in 3 partities (Windows, Ubuntu en Shared) nu wil ik op die shared schijf bestanden en systeembestanden delen tussen de 2 besturingsystemen. Alleen als ik ubuntu start ziet hij alle partities maar worden ze niet gemount. Als ik bijvoorbeeld Vuze open, krijg ik de error dat de opslagmap niet vindbaar is van de downloads.

2. Ik heb 2 externe schijven, 1 usb en 1 firewire. Voor de firwireschijf krijg ik bij het aanzetten de volgende melding;
 Error mounting: mount exited with exit code 1: helper failed with:
 mount: according to mtab, /dev/sdb1 is already mounted on /media/Backup
 mount failed

Offline JameN

• Lid
Re: Shared schijf mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/17, 16:49:06 »
Ik ben inmiddels al een stap verder, kan soms in de schijf komen maar dan moet ik hem via een programma of terminal mounten.

Hoe kan ik instellen dat niet alleen de root hem kan openen???

Re: Shared schijf mounten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/17, 23:55:38 »
Voeg "schijfkoppelaar" aan je taakbalk toe door met de rechtermuisknop op de taakbalk te klikken en voor toevoegen te kiezen.
Je krijgt nu een lijst waar de schijkoppelaar ook bij staat . Selecteer deze en klik op toevoegen.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5