Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Truecrypt/ok gelukt  (gelezen 1650 keer)

Offline Edje29b6

• Lid
Truecrypt/ok gelukt
« Gepost op: 2010/11/09, 21:33:40 »
Ja dan toch ff vragen,ben er al een paar dagen mee bezig.
Truecrypt instal gedaan via deze weg:http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Truecrypt%20handleiding.
Heb alleen het probleem dat ik de map niet open krijg.
Als ik na het mouten het wachtwoord en user wachtwoord heb ingegeven komt er mooi een koppeling op het bureaublad.

Probleem is als ik de map wil openen:foutmelding

De mapinhoud kon niet worden weergegeven , U hebt niet de benodigde rechten om de inhoud"lost+found" te bekijken.
Zie wel dat truecrypt als verborgen bestand in mijn persoonlijke map staat,maar niet in de geïnstalleerde software.
Ik wacht verder wel even op een tip !

« Laatst bewerkt op: 2010/11/10, 13:40:15 door Edje29b6 »

Offline Mikkel

• Lid
Re: Truecrypt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/09, 23:43:35 »
Truecrypt instal gedaan via deze weg:http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Truecrypt%20handleiding.
Heb alleen het probleem dat ik de map niet open krijg.

Probleem is als ik de map wil openen:foutmelding

De mapinhoud kon niet worden weergegeven , U hebt niet de benodigde rechten om de inhoud"lost+found" te bekijken.

Over welke map heb je het hier precies: 'Heb alleen het probleem dat ik de map niet open krijg.' ?
'Lost+found' staat in Bestandsbeheer en is een map van root, waar jij als gebruiker niets in te zoeken hebt. In de handleiding die je hebt gebruikt, staat ook nergens dat je 'Lost+found' moet openen. ???

Offline Edje29b6

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/10, 09:19:59 »
Op het buraublad komt een icoon truecrypt5,als ik deze open krijg ik die lost+found map.

Ga ik nu naar de map mijn documenten-mijn volume en ik wil deze openen komt de melding:

Kon'/home/eddy/Documenten/mijn volume'niet weergeven.
                             het bestandstype is onbekend

Daar ik echter de nodige paswoorden ingegeven heb zou ik deze map open moeten krijgen!

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/10, 10:18:18 »
Hallo Edje29b6.

Mischien dat in deze link iets staat, wat jou verder kan helpen.
Kijk even naar de handleiding van J. Hemelhof, en de tip die ik kreeg van jan 11000

http://http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/mappen-beveiligen-56942/

Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2010/11/10, 10:22:30 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Edje29b6

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/10, 11:14:24 »
Beste jabuca is via die link dat ik de instal gedaan heb,toch bedankt voor de reaktie.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/10, 11:55:10 »
Hallo Edje29b6, ook de uitleg van jan 11000 gelezen, en (zonodig) toegepast.
Je moet truecrypt starten,
dan file (container) verbinden met truecrypt.
dan als je op mount duwt word er om een wachtwoord gevraagd,
dan kun je ook in de map komen, daar staat dan lost+found in. verder niets, dat kun je er zelf in plaatsen
wachtwoord is geloof ik 2x, 1x voor admin en 1x voor truecrypt wachtwoord

Succes
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Edje29b6

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/10, 13:11:41 »
Idd,is zo die map staat daar standaard in en die moet je gewoon negeren,heb het even getest door er een paar andere bestanden bij in te plaatsen, de zaak af te sluiten ,de pc heropgestart om te zien of het dan allemaal nog ok was en,ziedaar ,mooi al men bestandjes staan er in gebruiksklaar.
Moest dus die map niet openen,ze stond dan al open !!!!

Tof,allen bedankt. =D