Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wind xp installeren vanaf ubuntu 10.10  (gelezen 644 keer)

Offline Pollie

• Lid
wind xp installeren vanaf ubuntu 10.10
« Gepost op: 2010/11/08, 20:32:21 »
sorry mensen maar ik moet jullie teleurstellen
ik vond ubuntu helemaal geweldig (nu nog steeds trouwens)
maar omdat ik met ubuntu10.10 geen internet correct kan instellen wil
ik windows xp proffesional weer installeren
en dus ik zet in het setup scherm de cd rom drive eerst
maar hij start de installatie cd niet op kan iemand mij helpen

Re: wind xp installeren vanaf ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/08, 21:43:22 »
Jammer dat het je niet lukt, maar heb je wel internet als je vanaf de live cd van ubuntu opstart?

Als je je computer opstart heb je dan nog een optie tijdens de bios laden voor kiezen van de welke station hij moet starten?
Maar om windows te installeren is het een vol versie of een upgrade versie?
Is het een installatie cd die bij de computer is geleverd of heb je die zelf moeten branden?
Start hij wel op als je hem plaatst in een andere computer?

Dit zijn mijn vragen die mij binnen schieten, Geef eens je type pc en merk waar het op moet komen, om je verder te helpen.

Had je tijdens de ubuntu installatie de volledige harddisk laten benutten voor de Ubuntu?

Je kan dan windows installeren. Letop bij de partities, deze raad ik dan eerst aan om te verwijderen voor de installatie (tijdens de installatie komt dit naar voren) en dan de schijf laten formatteren.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/08, 22:03:07 door Paul v. Oosterom »
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Re: wind xp installeren vanaf ubuntu 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/09, 10:45:57 »
Is het niet een beter idee om te proberen je internetverbinding aan de praat te krijgen? Je wilt toch niet terug naar Windows??

Misschien wil je wat meer over de problemen met je verbinding vertellen, dan kunnen we proberen je te helpen.

Ik zie dat je wifi via linksys gebruikt. Herkent Ubuntu je wifi adapter wel?