Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UBUNTU 10,4 loopt steeds vast ?  (gelezen 8386 keer)

Re: UBUNTU 10,4 loopt steeds vast ?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/10/31, 18:31:43 »
Ach, een beetje ongelukkig uitgedrukt. Met zoeken, bedoel ik zoeken op internet o.i.d. door mij. :)
Re: VIA Technologies, Inc. VT8378 [S3 UniChrome] Integrated Video (rev 01)
All of the *chrome integrated video chips from VIA have very poor Linux compatibility. Some do not even have Linux drivers at all.
If your system has a slot for a video card, your best bet is to get an inexpensive Nvidia or ATI card and use that.
Van http://lovinglinux.ubuntuforums.org/showthread.php?t=872311
Je kan nog even kijken in Synaptic of dit is geïnstalleerd xserver-xorg-video-openchrome.
Maar een ander kaartje lijkt mij een betere optie, zeker als je bijv. Compiz wilt draaien.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/31, 18:45:41 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #26 Gepost op: 2010/10/31, 18:54:57 »
@ Gijs 

Ik heb nu onder softwarebronnen  het volgende aangevinkt  ::

*Vooraf vrijgegeven updates
*Niet ondersteunende updates

Daarna Updat beheer en kijken voor updates  ...  Er komen nu wat video drivers voor xorg  intel naar boven
En  nog meer geneuzel..

Kga nu rebooten en kijk of het werkt   .. zo niet  weer even onder stuurprogrammaś kijken of daar nu iets bij gevoegd..

Lets Hope:)

Gr M

« Reactie #27 Gepost op: 2010/11/01, 00:16:34 »
(upDatE)  Werkt nog steeds