Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: >OPGELOST<Wat is een triple Boot (zie laatste bericht!)  (gelezen 789 keer)

Offline marz

• Lid
>OPGELOST<Wat is een triple Boot (zie laatste bericht!)
« Gepost op: 2010/10/23, 18:37:02 »
Ik heb een vraag, ik wil Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat over Ubuntu 9.10 Karmick koala installeren...
Maar laatst had ik Ubuntu 10.04 over Ubuntu 9.10 Karmick Koala geïnstalleerd en door te lage systeem vereisten moest ik weer Ubuntu 9.10 opnieuw installeren... Tja, zo blijf je bezig en daar wordt je wel een beetje moe van. Volgens web informatie kan ik Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat installeren aan mijn systeem vereisten dus voorzie ik geen probleem... Maar als er dan toch problemen komen hoe kan ik dan Ubuntu 9.10 Karmick Koala behouden zonder deze weer opnieuw te moeten installeren ???

Vraag, is daar een oplossing voor ??? =D
« Laatst bewerkt op: 2010/10/29, 21:41:38 door marz »

Re: Rondvraag installeren Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/23, 19:06:09 »
Dat is mogelijk met aparte partities eventueel met een /home partitie.
Ik heb 2 Harddisks op de ene staat 10.04.1 en op de andere 10.10. Maar dit kan ook op een harde schijf uitgevoerd worden. Voorheen had ik een triple boot met 7.04, 7.10 en 8.04 op een schijf. Dus er is van alles mogelijk, als je eerst bedenkt wat je precies wilt. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/10/23, 19:09:39 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline marz

• Lid
Re: Installeren Ubuntu 10.10 Maverick MeerkaI
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/23, 19:42:02 »
Ik begrijp het een beetje, en ik heb ook 2 harde schijven maar 1 in gebruik 15GB en de andere is maar 4,3GB en da,s net genoeg om alleen Ubuntu 9.10 en meer dan ook nie te installeren.

Maar zou je meer uitleg willen geven over triple boot, denk wel dat het een optie is :| maar begrijp hier niets van. ???

Gr Marz.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/23, 19:52:46 door marz »

Re: Wat is een triple Boot (zie laatste bericht!)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/23, 21:00:46 »
Bij een besturingssysteem heb je maar een OS WindowsXP of Ubuntu of Kubuntu.
Bij een Dualboot heb je bijv. WindowsXP en Ubuntu of ubuntu en Kubuntu die je kan booten op een machine.
Bij een Triple boot kan je bijv WindowsXP, Ubuntu en Kubuntu op een machine hebben staan en apart booten.
En zo kan je nog veel meer OS op een machine hebben staan, die je via het grub menu kan opstarten. Zo iets duidelijker?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.