Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluid weg bij 10.10  (gelezen 815 keer)

Offline linux53

• Lid
geluid weg bij 10.10
« Gepost op: 2010/10/20, 22:19:36 »
he...
bij de versie 10.04 werkte het geluid nog... heb een upgrade gedaan en weg was het geluid...
ik doe een nieuwe installatie maar tevergeefs... 10.10 vind geen geluidskaart...

kan daar iets aan gedaan worden?? of zet ik nog even de 10.04 terug waar alles wel werkte???

alvast bedankt om mee te denken

Johan

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: geluid weg bij 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/21, 00:05:30 »
Beste linux53,

Hoor je wel de 'opstarttune' als je de pc opstart?
Je zegt dat 10.10 de geluidkaart niet vindt, is dat je conclusie of heb je daar een melding van gekregen?

Als er inderdaad een probleem is met je geluidkaart (je zal de eerste niet zijn), is het de vraag welke je hebt.
Om daar achter te komen, zoek eens in Ubuntu Software Centrum naar 'hardinfo' en installeer deze (zo gebeurd).
Je vindt nu onder Toepassingen het programma 'System profiler and benchmark' (ik heb alles engelstalig, zo heet die bij mij). Hierin kan je werkelijk alles over je hardware vinden, en sommigen ook testen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline houwenh

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/23, 01:47:03 »
he...
bij de versie 10.04 werkte het geluid nog... heb een upgrade gedaan en weg was het geluid...
ik doe een nieuwe installatie maar tevergeefs... 10.10 vind geen geluidskaart...

dat zelfde probleem had ik ook toen ik 10.10 geinstallerd had bij kennissen.
na lang zoeken bleek ( stom)  dempen ineens aangevinkt.

kijk eens na.

groetjes  henk

ubuntu 12.04

« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/23, 10:04:13 »
Had ik ook op 1 van mijn geupgrade pc's. Was even zoeken, maar dempen stond daar ook plotseling aan.