Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid na upgrade 9.10 - HDA intell - NOW WHAT?  (gelezen 1155 keer)

Offline oudepost

• Lid
geen geluid na upgrade 9.10 - HDA intell - NOW WHAT?
« Gepost op: 2010/10/18, 14:27:30 »
 :'(

heb al vanalles geprobeerd: medibuntu, alsa, etc etc. nu ben ik eenbetje aan het einde van mijn latijn. Ik heb ook stilaan de indruk dat hij mijn audo apparaat (apparaten) niet meer herkend... dus: help?!
« Laatst bewerkt op: 2010/10/19, 17:31:48 door Sjoerd Broekhuijsen »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: geen geluid na upgrade 10.9 - HDA intell - NOW WHAT?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/19, 05:24:20 »
Vertel eens wat duidelijker wat nou precies het probleem is en welke hardware je hebt.
Want met dit eerste bericht kunnen we helemaal niets.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/19, 11:30:35 »
Die gedachte had ik ook al.
Update van wat en wat is je systeem?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline oudepost

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/19, 17:05:50 »
ok bedankt voor de vriendelijke opmerking  :rolleyes:.

Even kijken:
Medion laptop van een 5 jaar oud. sedert 3 jaar staat er Ubuntu op. Gisteren heb ik een upgrade uitgevoerd van 8.4 naar 9.10 (en sorry, niet 10.9)
Sindsdien heb ik geen geluid meer. geen youtube, geen mp3. algemene stilte...
Wanneer ik bij systeem>voorkeuren>geluid kijk staat alles open, maar staat er bij tab apparaten niets. msschn is pc plots connectie kwijt met soundcard (HDA intell) of zoiets?

kweetniet of dit veel vooruit helpt...

Offline oudepost

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/19, 17:11:45 »
heb ook deze doorlopen, zonder succes: https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowto
heb medibuntu geïstalleerd. alles verliep perfect, alleen, geen geluid...

« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/19, 17:21:36 »
http://sites.google.com/site/computertip/ is een goede site voor (beginnende) ubuntu gebruikers
misschien staat er een oplossing op een van zijn pagina's : http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
Re: geen geluid na upgrade 9.10 - HDA intell - NOW WHAT?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/20, 09:57:16 »
Kijk eens naar systeem - beheer - extra stuurprogramma's , als daar een modem staat schakel die eens uit dan even opnieuw opstarten dan zal er wel geluid zijn.
Heb ik hier ook vanaf de ubuntu 9 zodra ik mn modem drivers laad ben ik mn geluid kwijt, gelukkig heb je bijna nooit meer een modem nodig ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline oudepost

• Lid
Re: geen geluid na upgrade 9.10 - HDA intell - NOW WHAT?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/21, 09:41:05 »
bedankt voor de tip, maar mijn pc vertelt mij dat er geen niet-vrije stuurprogramma op mijn pc staan.
grrrr... the next level?