Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe met wine te werken  (gelezen 826 keer)

Offline fred101

• Lid
Hoe met wine te werken
« Gepost op: 2007/01/07, 19:20:45 »
Ik heb al een hoop gevonden over wine en installatie is gelukt. Ik heb echolink geinstalleerd, in een terminal wine echolinkinstal.exe gedraaid en er verschijnt een icoontje op desktop. Aanklikken klaar. Behalve dat ik de router niet open krijg. Maar is er ook een soort windows grafische shell ?

Ik heb nl ook een spelletje geinstalleerd en dat lukte ook alleen hierbij kwam geen icoon (mijn fout, niet aangevinkt) en nu heb ik geen idee hoe verder te gaan. In C: onder .wine bij program files staat het pakket en als ik dat aanklik dan gaat er van alles gebeuren waarbij er een groot zwart terminalvenster ontstaat waarin een popup met memory violation. Ik denk dat ik wat fout doe.

Over de installatie van wine is veel te vinden maar niet over het gebruik.

Fred

Offline Kev

• Lid
Hoe met wine te werken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/07, 20:08:11 »
Als ik je een hint mag geven, stel een schijfletter in voor uw cd-romstation.
En wat je ook kunt doen is gebruik maken van een in wine geïntegreerde windows verkennerlike extensie, die je oproept met het commando winefile in de terminal in te geven. Hiermee kun je dus je fake windows c: schijf verkennen met wine op een grafische manier. Ik zou als ik u was ook gewoon het geïnstalleerde pakket verwijder door gebruik te maken van de wine-uninstaller die je kan opvissen in winecfg of met het comando wine-uninstaller, dat laatste onder voorbehoud kan fout zijn en het daarna in wine gewoon opnieuw te installeren, maar dan door het install bestand op te zoeken met winefile.
Ook heel handig is trouwens, om een menu-item aan te maken voor winefile, zoals ik dat gedaan heb.
Hoop dat ik je tot dienst kon zijn en laat me verder nog eens iets weten.
Ook neem eens een kijkje op de winesite en aldaar surf verder naar de wine-appdb.
Dit is de ultieme bron van applicaties die door wine ondersteund worden en zie wat de appdb je voorstelt.

MVG

Winegebruiker zonder moeilijkheden,
Kevin
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Soul-Sing

• Lid
Hoe met wine te werken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/08, 09:38:01 »
Citaat
Dit is de ultieme bron van applicaties die door wine ondersteund worden en zie wat de appdb je voorstelt.
want wine kan best veel, maar niet alles.

maar er zijn meer progs die je zouden kunnen helpen:
- crossover, lijkt erg op wine (niet gratis!):  

http://www.codeweavers.com/products/

-cedega, is gericht op games/spelletjes. ( niet gratis):

http://www.transgaming.com/products_linux.php

Offline fred101

• Lid
Hoe met wine te werken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/09, 10:33:57 »
bedankt voor de info, heb ik gedaan. Werkt al beter. Eerst nu mijn firefox probleem oplossen.

Fred