Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid meer  (gelezen 538 keer)

geen geluid meer
« Gepost op: 2010/10/17, 12:52:04 »
Hallo,

Ik heb laatst een paar multimedia players geinstalleerd omdat ik probeer om meerder films op meerdere schermen tegelijk af te spelen (tips hiervoor kan ik nog steeds gebruiken in linux of in windows maakt mij niet uit) maar toen ik de video spelers had geinstalleerd om precies te zijn (dragon player, movie player, totem player, kaffeine, kmplayer en kplayer)

maar toen ik volgens mij bij kplayer zat had ik geen geluid meer (teminste toen ondekte ik het).

Maar het raare is dat als ik inlog in linux dat ik dan wel gewoon het opstart melodie hoor en ook als ik naar systeeminstellingen ga en dan multimedia en ik druk op geluid testen dan krijg ik ook gewoon geluid maar ergens anders niet (smplayer, vlc, mplayer, amarok, amsn, firefox echt alles)

weet iemand hoe ik dit kan oplossen of heeft iemand nog wat tips om meerdere films tegelijk te kunnen afspelen zeg het dan aub

mvg,
sandermans15

Re: geen geluid meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/17, 13:03:26 »
smplayer heb ik weer aan de praat kunnen krijgen door de audio uitvoerdriver te veranderen naar alsa 0.0 - intel ich5

maar de rest werkt nog steeds niet

Offline Laus_2

• Lid
Re: geen geluid meer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/17, 13:15:03 »
Mss even in een terminal de alsamixer starten en bekijken? Je kunt daar per soundcard iig de instellingen bekijken.

Draai je Kubuntu? Zo ja kun je bij het systeeminstellingen-scherm bij het onderdeel Multimedia kijken hoe Phonon staat ingesteld. Daar even kijken of de prioriteit van de soundcards goed staat. Tevens via Kmix even alles checken.