Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Tracker belast systeem in Ubuntu 10.10. Hoe raak ik Tracker kwijt?  (gelezen 1578 keer)

Offline TomV

• Lid
Sinds het installeren van Ubuntu 10.10 verschijnt rechtsboven een icoontje, dat, als ik het goed begrijp, verwijst naar Tracker. Iedere keer na opstarten belast deze mijn systeem tot 100%, tenzij je iedere keer "Indexeren pauzeren" aanklikt.
Ik heb geen behoefte aan Tracker en heb het verwijderd via het "Ubuntu softwarecentrum" onder "Toepassingen".
Na herstarten is het icoontje rechtsboven verdwenen en ook onder "Hulpmiddelen", maar het systeem wordt nog steeds tot 100% belast. De "Systeemmonitor" geeft bovenaan de lijst van CPU-gebruikers: tracker-store.
Wat is hier aan de hand? Is Tracker niet echt weg? En hoe voorkom ik dat Tracker ongevraagd mijn systeem zo belast?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/15, 13:04:51 door TomV »

Re: Tracker belast systeem in Ubuntu 10.10. Hoe raak ik Tracker kwijt?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/15, 11:41:41 »
Welkom op het Ubuntu forum,

Heb je al via Synaptic gezocht naar Tracker en daar alles selecteren daarvan, en markeren voor Volledig verwijderen?.

Zo worden ook de configuratiebestanden van Tracker verwijderd en is alles daarvan dan van je systeem af.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline TomV

• Lid
Re: Tracker belast systeem in Ubuntu 10.10. Hoe raak ik Tracker kwijt?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/15, 13:02:52 »
Bedankt.
Door alle programma-delen die met Tracker te maken hebben weg te halen met Synaptic ben ik de 100% belasting van mijn processor kwijt.

Blijft voor mij nog wel de vraag wat nu het nut is van Tracker en waarom dat met 10.10 automatisch en ongevraagd geïnstalleerd wordt?

Blij dat je geholpen bent, en voor je vraag:

Citaat
Blijft voor mij nog wel de vraag wat nu het nut is van Tracker en waarom dat met 10.10 automatisch en ongevraagd geïnstalleerd wordt?

zal iemand die ook 10.10 gebruikt nog wel een uitleg hebben, ik draai namelijk 8.04 LTS.  :D

Offline TomV

• Lid
Je schrijft 8.04LTS. Echter in je "footer" staat 10.04 LTS?
Is er een reden waarom je op een LTS blijft?

Oeps, fout getypt van mij, het is wel degelijk 10.04 LTS.

Citaat
Is er een reden waarom je op een LTS blijft?

Jazeker, die draait hier héél goed en heeft alles in huis wat ik nodig heb, 3 jaar ondersteuning enzovoort, dus waarom elke 6 maand upgraden naar een nieuwe versie waar eventueel dan nog steeds enkele bus inzitten hé. Ik draai standaard enkel de LTS versie van een distro, maar dat is voor eenieder natuurlijik een persoonlijke keuze.  :D

Offline Tom

• Lid
Idem hier wie Progger. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.