Omdat je dit programma handmatig aanroept moet je hier nog zelf een icoontje/starter voor maken. Ik zou eerst een bestandje maken die het programma aanroept. Dus in de map IBJts/ maak je bijv. het bestandje: start.sh
Daarin zet je de volgende regel:
java -cp jts.jar:hsqldb.jar:jcommon-1.0.12.jar:jfreechart-1.0.9.jar:jhall.jar:other.jar:rss.jar -Xmx512M jclient.LoginFrame .Vervolgende geef je dat bestand uitvoerrechten(execute). (rechtermuisknop -> eigenschappen -> permissies)
Als je nu op dit bestand dubbelklikt wordt als het goed is dat programma gestart. Nu kun je hier een Launcher (snelkoppeling) naartoe maken. Bijv. op de desktop doe je rechtermuisknop -> Create Launcher. En zoek dan dat start.sh bestand op. En geef een naam op die je zelf wilt.
[/quote]
Wazza en Jan,
Ik heb alles eruit gegooid (OpenJDK en de IcedTea Plugin) en wil sun(oracle) uitproberen. Dat is gedeeltelijk gelukt. Via website gecontroleerd, dat bleek goed gegaan zijn. Vervolgens via terminal uitgeprobeerd, ook dat ging goed (zelfs wat sneller). Vervolgens een ander programma geprobeerd waar JAVA hard nodig is, ook dat is in orde bevonden!!
Maar als ik iets wil opstarten, dus rechtsklikken, properties, en vervolgens openen, dan zie ik alleen dit :
1. archiefbeheer
2. opendDJK java 6 runtime (dat dus niet meer, dat is immers eruitgegooid).
Vraag is hoe kan ik java van sun dus toevoegen? Ik niet niet welk file of wat dan ook moet hebben.
Daarnaast het maken van start.sh. Hoe moet ik programma-regel toevoegen? Via eigenschappen, vervolgens openen met en toevoegen met daarin "gebruik een aangepaste opdracht"?
Nogmaals, alvast bedankt!