Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GParted Life CD geeft enkele problemen  (gelezen 1472 keer)

Offline Merel

• Lid
GParted Life CD geeft enkele problemen
« Gepost op: 2010/09/23, 16:58:48 »
Ik heb destijds een CD gebrand van een eerdere versie van GParted.
Dubbelklikken op het icoon EXIT werkte niet.

Ik heb nu de laatste versie gebrand, en heb opnieuw dezelfde situatie.

De GParted CD kan in beide versies niet worden uit het station worden genomen, noch softwarematig, nog manueel door op de ejectknop te drukken.

De enige mogelijkheid om het schuifje te openen is om te herstarten en bijtijds (tijdens de PC opstart) de ejectknop in te drukken en vlug de CD uit het schuifje te nemen.

Misschien doe ik iets verkeerd bij het opstarten van de LifeCD ; er worden daar enkele opties voorgeschoteld, waar ik steeds Enter ingeef bij de voorgestelde defaultwaarden. Het "EXIT" icon zou toch "iets" mogen doen, vind ik.

Ook bij het aanklikken van de andere programma icoontjes  is er weinig of geen beweging te bespeuren.

Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: GParted Life CD geeft enkele problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/23, 17:40:35 »
Ik heb destijds een CD gebrand van een eerdere versie van GParted.
Dubbelklikken op het icoon EXIT werkte niet.

Ik heb nu de laatste versie gebrand, en heb opnieuw dezelfde situatie.

De GParted CD kan in beide versies niet worden uit het station worden genomen, noch softwarematig, nog manueel door op de ejectknop te drukken.

De enige mogelijkheid om het schuifje te openen is om te herstarten en bijtijds (tijdens de PC opstart) de ejectknop in te drukken en vlug de CD uit het schuifje te nemen.

Misschien doe ik iets verkeerd bij het opstarten van de LifeCD ; er worden daar enkele opties voorgeschoteld, waar ik steeds Enter ingeef bij de voorgestelde defaultwaarden. Het "EXIT" icon zou toch "iets" mogen doen, vind ik.

Ook bij het aanklikken van de andere programma icoontjes  is er weinig of geen beweging te bespeuren.

En als je dubbelklikt op Exit? Ik heb ook wel es dat het soms niet helemaal lekker werkt (althans zo lijkt het). Je krijgt geen response (oplichten van icoon o.i.d.) als je op een icoontje klikt.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Merel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/23, 22:52:56 »
Bedankt voor de reactie.

Dubbelklikken werkte absloluut niet. Zo hoort het trouwens, zoals ik heb gelezen.
Ik zal het andermaal proberen. Moest dat ooit lukken , kom ik het zeker melden.

De andere incoontjes (buiten programma GParted) reageren ook niet.
GParted lijkt anders toch normaal te werken.

Blijkbaar ben ik toch niet alleen in dat geval ?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/23, 23:49:42 »
Klopt, ik had het ook met de nieuwste Gparted, zal wel een bug zijn. Het partitioneren werkte overigens wel prima...

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline jolo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/24, 11:39:14 »
Als alternatief voor de Live CD van GParted, kun je ook gaan voor de Live CD van Parted Magic. Als je 512 MB of meer werkgeheugen hebt, zal deze als default keuze volledig vanuit het werkgeheugen draaien, zodat de Live CD automatisch uitgeworpen wordt. Het voordeel daarvan is als je maar de beschikking hebt over één dvd brander, je deze kunt gebruiken om een CD/DVD te branden.  
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/24, 12:47:59 »
Je kunt natuurlijk ook de live CD van Ubuntu gebruiken ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/24, 13:43:52 »
Beste Merel,

Naast bovenstaande suggesties nog een tip: je kan altijd mechanisch je diskdrive laten openen. Bij elke diskdrive zit er klein gaatje, en als je daar bv. met een omgebogen paperclip in duwt, gaat het station open.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Merel

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/24, 20:48:49 »
Als alternatief voor de Live CD van GParted, kun je ook gaan voor de Live CD van Parted Magic. Als je 512 MB of meer werkgeheugen hebt, zal deze als default keuze volledig vanuit het werkgeheugen draaien, zodat de Live CD automatisch uitgeworpen wordt. Het voordeel daarvan is als je maar de beschikking hebt over één dvd brander, je deze kunt gebruiken om een CD/DVD te branden.  
U lijkt wel erg tevreden met PartedMagic. Ik moet dit alleszins van dichterbij bekijken. Wellicht bevalt het mij ook. De bug van de GParted Life CD werd alleszins bevestigd in deze topic. Dezelfde bug in twee opeenvolgende versies getuigt toch niet erg van grote zorg.

Iedereen bedankt voor jullie inzet en suggesties.