Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost.Fspot werkt niet goed  (gelezen 661 keer)

Opgelost.Fspot werkt niet goed
« Gepost op: 2010/09/21, 13:16:22 »
Sluit mijn camara aan,ik zie de foto' s voorbij komen,dus je denkt het gaat goed.Fspot is klaar,ik had de map als voorkeurmap aan gewezen.Daar gekeken en er staat helemaal niks in!Zit je daar voor twee keer een half uur te wachten??(269 foto' s!)
De eerste keer had ik geen voorkeur op gegeven en kon ik dus ook niks meer terug vinden.Toch iets wat mij ergert in Ubuntu..Downloads gaan ook standaard naar archief.Waar dat in vredesnaam is mij ook niet bekend,maar goed,als je een voorkeur op geeft gaat dat wel goed.Maar bij FSpot dus helemaal niet...
Wie weet een oplossing??
« Laatst bewerkt op: 2010/09/23, 14:42:23 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Fspot werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/21, 13:52:04 »
F-spot eruit gooien en Shotwell installeren.

Ik heb zelf ook een tijd F-Spot gebruikt, maar deze gaf veel problemen. Vaak crashes, trage bibliotheek en nog een aantal vreemde dingen. Sinds ik ben overgestapt naar Shotwell (wordt de standaard foto manager in 10.10) heb ik een stuk minder problemen. Het nadeel is wel dat Shotwell wat minder uitgebreid is dan F-Spot (foto's branden of versturen met de mail)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/21, 15:04:53 »
Laat maar!Ik heb de locatie toch gevonden waar hij ze op slaat.De naam is misleidend,pana 100 als naam voor de map verwacht je niet.. :D

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/21, 19:59:37 »
@Lowlands: als ik het goed lees, heb jij een panasonic camera en zijn de laatste 4 cijfers van je fotobestanden 0-999.
Bij het volgende duizendtal komt er volgens mij een nieuwe mapje in dezefde directorie: pana 200. (naar analogie van mijn eigen camera (DSC = sony))
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/21, 21:19:46 »
Ja,dat klopt,maar ik had een map gemaakt met de naam Foto' s... :D