Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: per ongeluk weggegooide map Documenten herstellen  (gelezen 5829 keer)

perro30

• Gast
per ongeluk weggegooide map Documenten herstellen
« Gepost op: 2010/10/26, 16:45:23 »
Een vervelende fout maar toch belangrijk:
hoe kan ik de per ongeluk weggegooide map Documenten herstellen, de Prullenbak is al geleegd helaas.
Hoor het graag, is echt nodig.

Bedankt vast.

Offline Tom

• Lid
Re: per ongeluk weggegooide map Documenten herstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/26, 17:06:10 »
Locaties - persoonlijke map - Bestand - nieuwe map aanmaken en die geeft u de naam Documenten.
Wilt u de inhoud van de verwijderde map ,heeft u denk ik pech (tsja geen backup gemaakt ?) :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/26, 17:16:23 »
als het echt heel erg belangrijk is dan kan u naar een computer winkel gaan en die kunnen u wel vertellen waar je je schijf kan afgeven of opsturen en dan kan je voor een paar euro per MB je bestand weer terug krijgen.

groet

ps of zoek even op het internet of je daarover iets kunt vinden ;)

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/26, 17:23:58 »
Als het enkel de bedoeling is om die Map terug te krijgen, doe je gewoon wat Wanda aangeeft. Let er echter wel op dat je het woord: Documenten met hoofdletter schrijft.
Open dus gewoon je Persoonlijke Map en klik rechts op een lege plaats en kies: Nieuwe map aanmaken. Die noemt dan standaard: nieuwe map. Die naam kan je dus aanpassen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/26, 17:28:01 »
Ja een nieuwe map aanmaken kan de OP waarschijnlijk wel. Maar hij wil z'n bestanden in die verwijderde map natuurlijk terug. Daarvoor hoef je niet naar een duur extern adres te gaan, je moet een undelete-programma installeren. Ben niet zeker van de naam, maar volgens mij heet dat testdisk. EDIT. Preciezer: Photorec, maakt onderdeel uit van testdisk.

En OP: op dit moment niets wegschrijven naar je schijf, dan blijft de kans op herstel het grootst.

Groet, Paul.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/26, 17:51:05 door Paul Matthijsse »

perro30

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/26, 18:08:08 »
Paul Matthijsse heeft gelijk, alsnog bedankt hiervoor. Het gaat me zeker niet om een map aan te maken, dat weet ik allang.
Het gaat om de bestanden in die map Documenten (en toevallig is het dan ook nog de map Document die foetsie is). Die zijn dus kwijt. Ben nu bezig met "testdisk" en hoop dat iets hersteld wordt.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/26, 18:17:02 »
Belangrijk is als eerste dat je niets meer naar de schijf schrijft.
Ik heb zelf al heel goede ervaringen gehad extundelete. Dit programma gaat aan de hand van het journal bestanden terugvinden. (met de opties kan je bijv zeggen dat alleen files verwijderd na een bepaalde datum moeten worden teruggehaald)
http://extundelete.sourceforge.net/ (is niet gemakkelijk voor beginners, aangezien het niet voor ubuntu verpakt is.)

« Laatst bewerkt op: 2010/10/26, 18:22:53 door siegi »

« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/26, 22:36:48 »
Ben nu bezig met "testdisk" en hoop dat iets hersteld wordt.
Volgens mij (maar heb er geen hands-on ervaring mee) moet je photorec starten, niet testdisk. Gewoon photorec in een terminal typen, beter is nog photorec --help of -h voor je begint.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/26, 22:49:04 »
Ook nog te proberen het programma Foremost.
Forensics application to recover data
This is a console program to recover files based on their headers and footers
for forensics purposes.
Foremost can work on disk image files, such as those generated by dd,
Safeback, Encase, etc, or directly on a drive. The headers and footers are
specified by a configuration file, so you can pick and choose which headers
you want to look for.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/26, 23:20:40 »
Heb foremost vanmiddag even geïnstalleerd en op een niet-aangekoppelde partitie laten draaien, maar het ding gaf de segfault-geest na een poosje. Wel gaf-t-ie in een /recovery map een lijst met beeldbestanden (jpg, png...) maar zonder grootte. Geen idee wat die lijst zou moeten voorstellen, maar dat komt vast door die segmentatiefout.

« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/26, 23:41:56 »
Foremost kan veel meer bestand soorten herkennen, type maar in de terminal info foremost. Ook de grote kan je zien.
Hier nog een artikel http://www.unixmen.com/linux-tutorials/135-recover-deleted-files-with-foremost maar er zijn er wel meer te vinden.
Geen idee of foremost of photorec beter is, ik gebruik het door elkaar. En er zijn wel meer programma's, bijv scalpel. Gewoon kijken wat je het prettigste vind werken. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/10/26, 23:50:20 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

perro30

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/27, 11:45:14 »
Beste mensen, hartelijk bedankt voor alle adviezen.
Beste Paul, ik heb inderdaad goed gelezen wat je zei, ik zei even kort "testdisk" maar ik bedoelde dus het onderdeel "photorec" en dat heeft bijna alles (zo'n 95%) goed gedaan, heb alles weer kunnen terugvinden. Gelukkig.
Ik heb nu geen Foremost gebruikt en evenmin Extundelete, is niet meer zo nodig nu.
In elk geval bedankt.

Groet, Per

« Reactie #12 Gepost op: 2010/10/27, 11:47:16 »
Ah, da's erg leuk om te lezen! Handig nietwaar, dit forum? :-)

« Reactie #13 Gepost op: 2010/10/27, 11:54:22 »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

perro30

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2010/10/27, 14:09:10 »
Dit is een waanzinnig goed forum, met goede adviezen, met goede oplossing, dat heb ik al meer meegemaakt. Als ik weer vragen heb kom ik natuurlijk weer terug, vooralsnog nog steeds hartelijk bedankt, dit was echt even een rampje, maar tenminste door jullie goed opgelost.
Groet, Per