Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: applet voor toetsenbordindeling [samengevoegd topic]  (gelezen 1360 keer)

applet voor toetsenbordindeling [samengevoegd topic]
« Gepost op: 2010/09/04, 17:11:37 »
Na upgrade naar 10.04 kan ik in het paneel niet de toetsenbord-indeling meer zien. Ook bij de lijst van mogelijke toevoegingen staat deze optie niet. Evenmin in het venster waar men de toetsenbord-indelingen kan instellen. Toch moet dit kunnen, maar hoe?

ubuntu 10.04 LTS toetsenbordwisselaar in paneel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/06, 14:12:02 »
[Moderator-edit]
Dubbele vraag door het samenvoegen van de dubbele posting. Maar laat deze ook staan omdat die wat anders geformuleerd is.
[Moderator-edit]

Na upgrade naar 10.04 verdween de toetsenbordwisselaar uit het paneel en ik kan niet vinden hoe ik hem daar terug kan krijgen. Ik moet nu steeds uitproberen of ik in de juiste toetsenbord-indeling zit. Wie kan me helpen?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/07, 03:08:05 door heir4c »

Re: ubuntu 10.04 LTS toetsenbordwisselaar in paneel
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/06, 14:29:50 »
Kan dit je verder helpen?

Te vinden onder Systeem => Voorkeuren => Toetsenbord => tabblad Indelingen => onder de knop "Opties"

Daar kan je sneltoetsen instellen om vlug te wisselen.
Zie bijlage.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/06, 14:32:43 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline JvH

• Lid
Re: applet voor toetsenbordindeling
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/06, 19:14:57 »
Als je meer dan één toetsenbordindeling hebt toegevoegd, zou je die layout switcher in je notification area moeten zien. Dus bij de icoontjes van je internetverbinding, geluid enz.
De wisselaar lijkt in Lucid inderdaad uit de lijst met toevoegingen te zijn verwijderd.

Re: applet voor toetsenbordindeling [samengevoegd topic]
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/07, 12:34:23 »
Progger: het wisselen van toetsenbord-indeling gaat gemakkelijk via een sneltoetsen-combinatie. Maar je kunt niet zien in welke indeling je zit. Dat moet je telkens uitvinden door een voor het toetsenbord typische toets te proberen.
JvH: Er verscheen geen nieuw icoontje na installatie van drie toetsenbord-indelingen. Ik vind het echt jammer dat er geen toetsenbord switcher meer in het paneel gezet kan worden!

Offline JvH

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/07, 18:46:22 »
Om je een idee te geven... zo ziet het er nu bij mij uit:

Mijn ingestelde lay-outs (klikken voor grotere afbeelding)

En de layout switcher in mijn notification area.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/07, 20:01:07 »
Je kan "kkbswitch" installeren, maar dit is wel een progje dat bij KDE/Kubuntu hoort.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline JvH

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/07, 20:47:45 »
Wat misschien ook nog helpt is het toevoegen van de applet Keyboard Accessibility Status.
In dit draadje geeft een gebruiker aan dat hij/zij op die manier de switcher tevoorschijn heeft gehaald. Ik had die applet ook eerst toegevoegd, voordat ik een 2e toetsenbordindeling toevoegde.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/08, 14:31:32 »
JvH: nee, het toevoegen van die aplet voor gehandicapten biedt alleen voor hen aangepaste mogelijkheden.