Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Gnome - KDE  (gelezen 650 keer)

Offline GuyBE

• Lid
[OPGELOST] Gnome - KDE
« Gepost op: 2010/09/05, 21:07:03 »
hallo allemaal,

Nu draait op mijn pc ubuntu 10.04 en ik ben daar heel tevreden over!

Zoals u weet is dat met Gnome.

Op jullie websites lees ik dat KDE meer uitgebreid is, en meer mogelijkheden heeft dan Gnome.

1. Misschien een domme vraag, maar kan ik ubuntu blijven behouden maar dan met KDE? Ik zou niet graag opnieuw alle bladwijzers e.d. kwijt zijn.

2. Heeft veranderen naar KDE wel zin voor een doorsneegebruiker?

groetjes,
Guy
« Laatst bewerkt op: 2010/09/06, 08:10:43 door GuyBE »
Sapere aude

Re: Gnome - KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/05, 21:43:31 »
Domme vragen zijn de vragen die niet gesteld worden ;)

1 Ja, als je kubuntu-desktop installeert, blijft ubuntu gewoon behouden en kun je kiezen op het inlogscherm welke van de 2 je op wilt inloggen en je kunt in beide omgevingen programma's zien van zowel GNOME als KDE, dus alles wat je hebt geïnstalleerd kun je blijven zien :)
2 Dat is een kwestie van smaak. Ik ben een enorm KDE/Kubuntu-fan en draai hier Kubuntu 10.04 naar volle tevredenheid :) Ik kan je wel Kubuntu aanraden, maar uiteindelijk blijft het een kwestie van wat je zelf prettig vind ;)

Gelukkig kun je Kubuntu heel simpel en probleemloos uitproberen door naar Systeem>>>Beheer>>>Synaptic pakketbeheer te gaan en daar het pakket kubuntu-desktop te installeren. Daarna uitloggen en op het inlogscherm kiezen voor Sessie>>>KDE
Wil je terug op Ubuntu inloggen? Kies dan voor Sessie>>>GNOME
Zo kun je dus elke keer op het inlogscherm bepalen waar je op dat moment op wilt inloggen :)

Zo simpel is het :)

Offline GuyBE

• Lid
Re: Gnome - KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/06, 08:10:13 »
De installatie verliep - zoals verwacht - probleemloos!

Alleen het opstarten was even zoeken want er verscheen geen keuzemenu, maar 'k heb het wel gevonden  XD

KDE lijkt inderdaad wat op Windows en nu verken ik de nieuwe programma's, hehe. Het is allemaal zo nieuw, en vooral zo eenvoudig en plezierig om mee te werken.

Hartelijk dank Vistaus!  XD

Groetjes,
Guy
Sapere aude