Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twitter integratie Ubuntu  (gelezen 2162 keer)

Offline Wybren

• Lid
Twitter integratie Ubuntu
« Gepost op: 2010/09/01, 22:55:57 »
Ik heb sinds gisteren de nieuwste Ubuntu geinstalleerd, en wat me positief opviel was de verbeterde integratie met Twitter en Chat via het Email icoontje bovenin. Nu heb ik wel uitgevonden dat je in plaats van Empathy wel Pidgin kan gebruiken om te chatten, maar kan je in plaats  van Gwibber ook een andere Twitter client gebruiken? Zoals bijvoorbeeld Tweetdeck of in ieder geval een client met ondersteuning voor lijsten.

Ik snap wel dat je gewoon Tweetdeck kan installeren, maar kan je hem ook integreren via het mail icoontje rechtsbovenin zoals Gwibber?

Re: Twitter integratie Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/02, 00:00:29 »
Nee, Tweetdeck kan niet. Want Tweetdeck gebruikt Adobe Air. Maar Chokoq kan wel.

Re: Twitter integratie Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/02, 00:02:36 »
Toevoegen van een applicatie  type in de terminal  gksudo nautilus    navigeer naar de map  /usr/share/applications/  hier gekomen klik je met de rechtermuis knop in het witte vlak, kies Document aanmaken > kies Leeg bestand Vul bij de naam, de naam van het programma in ik heb bijvoorbeeld thunderbird gekozen > Open het bestand en zet deze regel erin /usr/share/applications/thunderbird.desktop  of in jou geval tweetdeck en /usr/share/applications/tweetdeck.desktop en sla het bestandje op. Nu staat het programma vermeld in het menuutje van het meldingsapplet.

En misschien heb je hier nog iets aan http://seogadget.co.uk/install-adobe-air-and-use-tweetdeck-in-ubuntu-linux/

Ik zie net van Vistaus dat Tweetdeck niet werkt, maar Chokoq wel, dus dan de naam wijzigen in Chokoq Let wel, het programma moet natuurlijk wel bekend zijn in Ubuntu, anders werkt dit niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/02, 00:07:43 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.