Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verander standaard programma  (gelezen 2087 keer)

Offline Sentmen

  • Lid
Verander standaard programma
« Gepost op: 2010/08/31, 12:28:52 »
Hallo Ubuntu gebruikers,

Ik heb wine geinstalleerd. Nu wil ik dat mijn exe bestanden automatisch openen met wine, en niet met archief beheer. Hoe moet ik dit doen?

Re: Verander standaard programma
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/31, 12:37:57 »
Rechtse muisknop op een exe-bestand=>Eigenschappen, tabblad "Openen met", daar Wine aanvinken.

Offline Sentmen

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/31, 12:40:18 »
Ok. Maar eigenlijk bedoel ik (had het alleen niet gezegd) dat ik het exe bestand voor altijd in wine moet openen. Kan dat ook?

Re: Verander standaard programma
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/31, 12:43:40 »
Rechtermuisklik op .exe > Tabblad 'Open Met' > wine selecteren, en Fileroller verwijderen uit de lijst

Re: Verander standaard programma
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/31, 12:44:25 »
Als daar Wine als programma staat aangevinkt, zullen alle exe's altijd met Wine geopend worden.

Of begrijp ik u verkeed?

Offline Sentmen

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/31, 12:46:38 »
Ik denk het wel, want als ik met de rechter muisknop op exe klik staat er nog steeds Openen met Archiefbeheer, en daaronder Openen met Wine. Ik wil graag dat ik alleen maar met de linker muisknop moet klikken op het exe programma, en dat hij dan meteen met wine opstart.

Re: Verander standaard programma
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/31, 12:49:38 »
Dan kan de tip van schwarzproductions wel helpen, alles uit die lijst verwijderen behalve Wine.

Hoewel Wine vanboven zou moeten staan en archiefbeheer op de tweede plaats als ge Wine aanduid in die lijst.

Offline Sentmen

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/31, 12:51:44 »
Hoe moet je Archiefbeheer uit de lijst verwijderen? XD

Offline vanadium

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/31, 12:55:22 »
Rechts-klik eigenschappen, en op de "Openen met" tab wine aanvinken.

Offline Sentmen

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/31, 12:59:10 »
Was al gezegt vanadium. Maar ik heb het al opgelost. Ik heb rechter muisknop op het exe bestand gedaan, toen Eigenschappen, toen Openen met, en toen wine aangeklikt...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/31, 13:03:50 »
Nu begrijp ik je niet. Wat ik zei was reeds in de tweede post heel duidelijk door Nunslaughter aangegeven.

En wat je nu hebt gedaan is exact dat ...

Offline Sentmen

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/31, 13:11:02 »
Ja. Ik denk dat je niet de rest van de berichten hebt gelezen. Als je alle berichten leest, dan zie je dat ik bedoel dat ik dat exe programma standaard open met wine, en niet met Archief beheer.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Verander standaard programma
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/31, 16:37:31 »
Maar ik heb het al opgelost. Ik heb rechter muisknop op het exe bestand gedaan, toen Eigenschappen, toen Openen met, en toen wine aangeklikt...

.......... dan zie je dat ik bedoel dat ik dat exe programma standaard open met wine.........

Datzelfde had Nunslaughter je in Antwoord #1 al uitgelegd.........

Rechtse muisknop op een exe-bestand=>Eigenschappen, tabblad "Openen met", daar Wine aanvinken.

Dus..........? 8)