Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opslaan radiozenders in Rythmbox (Lucid) voor overdracht naar laptop. [OPGELOST]  (gelezen 844 keer)

Offline Asperger

• Lid
Hoi,

Ik heb veel radiostations staan in Rythmbox.
Handmatig opnieuw invullen is erg vervelend.
Hoe kan ik in een handomdraai die bonk zenders omzetten naar mijn laptop ?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/27, 23:32:24 door Asperger »

Offline Willy4

• Lid
Ik weet niet helemaal zeker waar ie ze opslaat. Je kan even kijken of ze in het bestandje .local/share/rhythmbox/rhythmdb.xml staan. Zo ja, dan kun je dat naar dezelfde map op je laptop kopiëren.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Asperger

• Lid
Ik weet niet helemaal zeker waar ie ze opslaat. Je kan even kijken of ze in het bestandje .local/share/rhythmbox/rhythmdb.xml staan. Zo ja, dan kun je dat naar dezelfde map op je laptop kopiëren.

Kan .local/share/rythmbox al niet vinden, raag de gehele link zodat ik weet of ik in media of in martie moet zijn.
Weet ook niet waar de map Rythmbox staat, veel anders dan in MS.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/27, 17:14:04 door Asperger »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Je kan het configuratiebestand /home/martie/.local/share/rhythmbox/rhythmdb.xml kopiëren.

Zie onze Documentatie wiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/RhythmboxRadiostations.

Kan .local/share/rythmbox al niet vinden, raag de gehele link zodat ik weet of ik in media of in martie moet zijn.
Weet ook niet waar de map Rythmbox staat, veel anders dan in MS.

Omdat de map .local met een punt begint wordt deze "verborgen". Kies de optie Verborgen bestanden weergeven (of Ctrl+H) om deze te zien.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Asperger

• Lid
Hoi,

Nu lukte het wel en dat terwijl ik altijd verborgen bestanden weergeef.
Heb een kopie gemaakt.
Bedankt !