hallo,
Ik heb wat problemen met mijn cd speler en mijn dvd speler. Als ik namelijk een de dvd Volkerball van rammstein (origineel ) erin stop leest ie hem automatisch met totem. Dit wil ik niet want totem werkt niet goed bij mij en ik vind Gxine veel gemakkelijker. Bovendien geeft ie in totem een foutmelding dat de audio-output niet klopt. Dit heb ik niet met Gxine dus daaraan wil ik niets veranderen. Maar als ik de dvd wil openen met Gxine dan lukt dit niet? Ik krijg dan de volgende 2 foutmeldingen:
Read error from: /dev/dvd
xine-lib: error: The xine engine failed to start.: No input plugin was found.
Maybe the file does not exist or cannot be accessed, or there is an error in the URL.
En als ik dan de audio cd Volkerball wil openen met Sound Juicer (standaard ingesteld) dan krijg ik ook een foutmelding:
Error playing CD.
Reason: Resource busy or not available.
Ik kan ook de cd niet openen in de verkenner. Dan doet ie gewoon niks als je erop klikt, of via rechtermuisknop-openen in nieuw venster. Terwijl als ik een zelfgebrande mp3 cd wil openen via de verkenner is dit geen probleem en geeft ie alles netjes weer. Ik denk dus zelf dat het aan het bestandsformaat ligt maar ik heb wel de multimedia packages en de w32 codecs geinstalleerd staan.
Ik wilde eigenlijk de cd coderen naar vorbis bestanden met behulp van cdrip (terminal based cd ripper werkt best goed als de computer het ook doet

) maar dan krijg ik het volgende:
jouke@joukepc:~$ crip
crip v3.7 (http://bach.dynet.com/crip)
Please report all bugs, feature requests, or
general difficulties to charlton@dynet.com.
Options currently set to:
contact =
sourcemedia = CD
encodeto = vorbis
cddevice = /dev/cdrom
settitle = filename
editnames = on
editor = sensible-editor
askclassical (default) = off
skipalbumabv = off
mapeurochars = off
normalize = off
trimsilence = off
delfiles = on
skiprip = off
stopgap = off
ejectcd = off
Ripper: cdparanoia III release 10pre0 (August 29, 2006) -v -z
Encoder: OggEnc v1.0.2 -q 4
Retrieving Disc Information...
cannot read toc [Input/output error] [/dev/cdrom] at /usr/share/perl5/CDDB_get.pm line 135.
Ik heb de computer ook zelf samengesteld met dus niet alle originele onderdelen erin. De cd speler en de dvd speler zijn er allebei later ingekomen en de harde schijf is ook niet origineel. Het zou dus kunnen dat ik een foutje heb gemaakt met de instellingen van master/slave/cable select ondat ik daar de ballen verstand van heb.
Ik heb dus een aparte dvd speler op de computer naast de cd speler. En ik gebruik ook Debian (ik zit op dit forum omdat ik het gewoon een beter forum vind dan de andere linuxfora en omdat de programma's toch grotendeels hetzelfde zijn in Debian en Ubuntu) dus als het aan mijn sources.list ligt moet ik dus zelf even de goede adressen opzoeken omdat de packages van een andere server komen.
Weet iemand dus:
- Waar ik in kan stellen met welk programma ik een bepaald bestand kan openen, en dus een andere manier dan via het bestand zelf met properties, omdat ik de bestanden niet kan zien in de verkenner en dus ook niet in het properties schermpje kan komen.
- Hoe ik de dvd kan laten werken in Gxine?
- Hoe ik in de verkenner mijn cd kan openen als mapje?
- Hoe het kan dat ik geen audiocd's kan afspelen in programma's die dat wel zouden moeten kunnen?
Alvast bedankt!
MVG, Jouke