Normaal doe je dat in de terminal. Ik maak het iets makkelijker voor je.
Navigeer met Nautilus( de bestandsbladderaar, die je ook krijgt als je op je Persoonlijke map klikt) naar de map waar voodoo-x86Linux-1.0.1.tar.gz staat. Klik nu met de rechter muisknop op dit bestand, nu krijg je een menuutje te zien, kies "Hier uitpakken" Als dit gebeurt is heb je in dezelfde map, een map staan voodoo-x86Linux-1.0.1.
Nu ga je naar Hulpmiddelen en open je een terminal. Hiermee navigeer je naar de nieuwe map voodoo-x86Linux-1.0.1 Dat doe je zo:
Bij mij staat deze in Downloads
gijs@gijs-lucid:~$ cd Downloads/voodoo-x86Linux-1.0.1
gijs@gijs-lucid:~/Downloads/voodoo-x86Linux-1.0.1$
Je ziet de prompt($) die staat achteraan.
Nu de rest invullen
gijs@gijs-lucid:~/Downloads/voodoo-x86Linux-1.0.1$ export LD_LIBRARY_PATH=`pwd`/bin/
gijs@gijs-lucid:~/Downloads/voodoo-x86Linux-1.0.1$ bin/voodoo met dit laatste start voodo op om het iets makkelijker te maken maak je een starter aan. Klik met je rechtermuisknop op je bureaublad en kies "Nieuwe Starter" en vul in bij naam wat je wilt bij opdrachtregel vul je het pad in, bij mij /home/gijs/Downloads/voodoo-x86Linux-1.0.1/bin/voodoo klik linksboven voor eventueel een ander pictogram. Bij commentaar zet je maar wat je wilt bij een mouseover zie je die tekst. Succes.