Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Repeterende toets  (gelezen 5377 keer)

Repeterende toets
« Gepost op: 2010/08/20, 21:11:07 »
Ik heb soms last van een repeternde toets op mijn laptop. Dit is iedere keer een andere. Andere toetsen van het toetsenbord reageren niet meer, en ook de aan-en-uit knop van mijn laptop doet niets meer. Afsluiten werkt niet, de enige remedie die ik heb is de batterij eruit en de stroom eraf en opnieuw opstarten. Hebben meer mensen hier last van, en is er iets tegen te doen?

Offline joop13

• Lid
Re: Repeterende toets
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/20, 22:56:38 »
Het lijkt erop dat het toetsenbord verontreinigt is met (een plakkerige) stof, waardoor de toets blijft hangen. Misschien een keer alle toetsje van het toetsenbord halen en met een kwast schoonmaken of met een harde luchtstroom?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/21, 10:53:13 »
Dat is volgens mij niet het probleem. Als ik bijvoorbeeld een toets ingedrukt blijf houden, en daarna een andere toets indruk, dan stopt het repeteren van de toets die blijvend ingedrukt is. Ook kan ik dan nog gewoon mijn computer uitschakelen e.d.

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/21, 12:13:59 »
De aan/uit knop moet toch altijd werken als je hem langer ingedrukt houdt. Ik krijg zo altijd alle laptops uit (wel lang ingedrukt houden).
Dit zit in de bios en moet altijd werken. Als die al niet meer werkt denk ik dat er iets met de laptop zelf aan de hand is en niet met het toetsenbord of OS.

Offline walterav

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/21, 12:34:17 »
Ik heb soms last van een repeternde toets op mijn laptop. Dit is iedere keer een andere. Andere toetsen van het toetsenbord reageren niet meer, en ook de aan-en-uit knop van mijn laptop doet niets meer. Afsluiten werkt niet, de enige remedie die ik heb is de batterij eruit en de stroom eraf en opnieuw opstarten. Hebben meer mensen hier last van, en is er iets tegen te doen?

Alleen in Ubuntu of ook na de POST tijdens het opstarten?

« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/21, 17:33:06 »
Het komt maar af en toe voor, soms een paar keer in een week, dan een paar weken niet. Het zal idd. wel aan de hardware liggen die blijft hangen oid.

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/21, 20:26:59 »
Hallo

Ik heb van iemand ook zo'n soort klacht getest; af toe riedels van de letter d en daarna doet die toets
niet meer. Toetsenbordje kun je in lopend bedrijf afkoppelen, als je dat even mechanisch voorbereid
hebt tenminste. Als dan het fenomeen op trad, koppelde ik het ding af en sloot even een usb toetsenbordje
aan. Aangezien het probleem acuut verdween met loskoppelen van de toetsenbord flatcable, bleef deze als
enige verdachte over. Zo kun je uitsluiten dat je mobo zelf dit genereert.
Meestal (eigenlijk altijd) zijn de extra toetsen zoals aan/uit en wat extra functie toetsen losstaand van de keyboard
qua aansluiting aangesloten. Waarschijnlijk dat je keyboard scan/interrupt, bij gegenereerde fouten ook daar invloed
op heeft, zodat je hem niet normaal meer uit kunt schakelen.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/22, 00:20:57 »
Er staat me iets van bij dat ik dat ooit gedaan heb herinner ik me nu (het probleempje bestaat al een hele tijd), een usb toetsenbord aansluiten. Volgens mij kon ik daarmee inderdaad dan gewoon aan de slag. Ik zal het de volgende keer nog eens doen, en dan kijken of er ergens in de logs iets te vinden is. Ik denk niet dat het een mechanisch probleem is, want dan zou het niet iedere keer een andere toets zijn.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/22, 00:31:22 »
Ik denk niet dat het een mechanisch probleem is, want dan zou het niet iedere keer een andere toets zijn.
Waarom niet?
Ik heb geen verstand van dit specifieke probleem. Maar als ik één ding zeker weet over computers en dergelijke is dat ze wel eens (heeel) vreemd kunnen doen. Zoals dingen die je precies niet zou verwachten :P
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!