Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het bootmenu in Grub 2  (gelezen 656 keer)

Het bootmenu in Grub 2
« Gepost op: 2010/08/22, 14:32:16 »
Hellow!

In de tijd dat ik Ubuntu even aan de kant heb geschoven, is er blijkbaar veel veranderd. Zo kwam ik het eerste probleem al tegen toen ik het opstartmenu wou aanpassen. Zoals gewoonlijk ging ik in het terminalvenster en typte "sudo gedit /boot/grub/menu.lst", maar Ubuntu blijkt dat bestand niet te vinden. Na even googlen merkte ik dat het in 10.4 een nieuwe versie van GRUB is geworden, die compleet anders in elkaar zit.

Kan iemand mij aub het juiste pad geven, zodat ik mijn menuutje kan aanpassen aub?

Thanks! ^^
NZXT Noctis 450 Black / Intel i5 6600K / 16GB DDR4 / MSI GeForce GTX970 Gaming Edition / MSI Z170A M5 Gaming Edition

Re: Het bootmenu in Grub 2
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/22, 14:33:38 »
In onze documentatie staat een artikel over Grub2: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2