Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma wordt niet volledig verwijderd  (gelezen 4680 keer)

Offline vanadium

• Lid
Re: Programma wordt niet volledig verwijderd
« Reactie #25 Gepost op: 2010/08/15, 11:14:32 »
Het verwondert mij omdat ik meende dat evolution een standaard onderdeel is van de Ubuntu desktop. Mocht je nu via een commandolijn installatie het pakket "ubuntu-desktop" installeren, zou evolution dan niet mee geïnstalleerd worden? Het blijkt namelijk geen afhankelijkheid te zijn van ubuntu-desktop. Maar misschien is het een afhankelijkheid van een ander pakket, dat op zijn beurt dan wel een afhankelijkheid is van ubuntu-desktop. En zo zou het dan wel worden binnengetrokken door het installeren van ubuntu desktop ...

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/15, 11:28:29 »
Het commando
apt-cache showpkg ubuntu-desktop
geeft alle dependencies weer van het pakket. Ook evolution staat daarbij vermeld. Toch wordt ubuntu-desktop niet verwijderd als we het pakket evolution verwijderen.

« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/15, 13:40:09 »
Ook volgens de hulpfunctie in Synaptic:
Configuration files and user created data (e.g. a website in "/var/www") are not removed from the system by default.
Debian only: You can change the default behavior in the preferences.
Debian only: To remove all files related to the package choose Mark for Complete Removal instead of Mark for Removal.

Waarbij ik er even vanuit ga, dat er wat dit betreft geen verschil zit tussen Debian en Ubuntu, wegens de nauwe verwantschap.

Ik zou wel willen weten hoe dat default behaviour is te wijzigen. Want ik zou het wel handig vinden als je een pakket inclusief alle instellingen van de gebruikers kan verwijderen.

« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/15, 14:05:30 »
Ik ook