Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraagje  (gelezen 563 keer)

Offline slayer677

• Lid
vraagje
« Gepost op: 2010/08/10, 09:06:05 »
hallo

ik haal veel informatie van http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
daar word verteld dat je de foute flasch spelers moet verwijderen
ik heb allesgedaan zoals beschreven
maar als ik de foute pakketten zoek gnasch
krijg ik verschillende
gnasch
gnasch common
gnasch tool

moet ik die allemaal verwijderen
of alleen de bovenste

en moonlight, is dit nodig om te installeren?
wat is dit precies?

met vriendelijke groet

kjell

Offline slayer677

• Lid
Re: vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 09:28:22 »
en met  swfdec moet ik hetzelfde doen blijkbaar

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/10, 09:34:56 »
De handleiding die je daar haalt is van Pjotr hier op het forum, en ik geloof dat dat de meest aangehaalde handleiding is.

Alle drie de gnash componenten mag je verwijderen, alsmede swfdec (maar volgens mij staan die standaard niet geinstalleerd)

Moonlight is een vervanger voor de plugin van MS, genaamd Silverlight. Sommige sites maken silverlight om content te tonen, dat kan bijvoorbeeld een video zijn, maar ook een hele website kan in sliverlight geschreven worden. Gelukkig wordt dit niet al te veel gebruikt. Zelf heb ik deze niet geinstalleerd staan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal