Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu Kpackagekit doet het niet!  (gelezen 1923 keer)

Offline bryan nba

• Lid
Kubuntu Kpackagekit doet het niet!
« Gepost op: 2010/07/26, 13:04:47 »
Beste leden,

Sind een paar dagen heb ik Kubuntu.
Eerst kubuntu deels geupdate en toen flash met moeite geinstaleerd omdat die eerst ook foutmeldingen gaf.
Maar het hoofd probleem is dat Kpackagekit het niet doet updaten lukt dus niet ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen!

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Kubuntu Kpackagekit doet het niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/26, 15:44:41 »
Beste bryan nba,

Allereerst welkom hier.

Die problemen met flash zijn blijkbaar nog niet helemaal opgelost.
Verder begrijp ik je vraag omtrent het updaten via KPackagekit niet helemaal. Als er nl. geen updates zijn (en er zijn dagen, dat dit het geval is), dan gebeurt er natuurlijk niets.

Verder is KPackagekit een programma wat velen (waaronder ik) niet zo handig vinden om mee te werken. Wat ik zelf meestal doe in Kubuntu, is via KPackagekit Synaptic installeren. Dat is de Gnome tegenhanger, maar werkt stukken beter. Die paar Gnome-afhankelijkheden die dan meekomen, daar heb ik in de praktijk nooit last van gehad.

Daarnaast kunnen deze sites nuttig voor je zijn:
http://ubukuntu.nl.ae (de kubuntu website van forumlid Vistaus)
http://sites.google.com/site/computertip (de Linux/Ubuntu site van forumlid Pjotr)
http://wiki.ubuntu-nl.org (de wiki van Ubuntu-nl)

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/27, 00:56:09 »
Zelfde probleem hier. Gemeld op Launchpad, maar ze gaan er niks aan doen :(

Installeer daarom Adept :) Dit was de pakketbeheerder tot aan 9.04, toen vervangen door KPackageKit (waardeloos die KPackageKit). Daarom Adept :)
En voor geavanceerdere dingen Synaptic, zoals asphyxia al aangeeft :)

Offline bryan nba

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/27, 10:44:22 »
Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal ik Synaptic installeren en kijken of dan alles het weer gewoon doet.
Oh ja ik gebruik Kubuntu 10.04 met een ibm pc!

Offline bryan nba

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/27, 10:47:21 »
Oh  ja nog een vraagje hoe instaleer ik Synaptic? Gewoon via Kpackagekit of via de site downloaden en dan installeren.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/27, 10:49:37 »
Oh  ja nog een vraagje hoe instaleer ik Synaptic? Gewoon via Kpackagekit of via de site downloaden en dan installeren.
Heb je het überhaupt zelf al geprobeerd? Gewoon in het zoekvak in kpackagekit "synaptic" invullen.

Offline bryan nba

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/27, 11:34:14 »
ja alleen hij vind niks en dat is het probleem! Kan het niet via terminal ofzo?

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/27, 12:41:27 »
ja alleen hij vind niks en dat is het probleem! Kan het niet via terminal ofzo?

Hmm, dat is enerzijds vreemd, anderzijds heb ik wel eens gehad dat KPackagekit een pakket niet kon vinden, terwijl ik toch zeker wist dat die bestond.

Ja kan het in een terminal proberen, al heb ik het zelf nog nooit zo gedaan bij synaptic. Ga naar 'Application launcher' (links onderin)>>System, en dan vindt je de terminal (Konsole). Deze openbaart zich aan je met een zgn. prompt [naam][naam pc]~$. Hierachter geef je het volgende commando:

sudo apt-get install synaptic
Daarna wordt je password gevraagd. Als je dat ingeeft zie je geen tekens verschijnen, maar dat hoort zo.
En als je Adept wilt installeren, zelfde commando met adept op de plaats van synaptic.

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline bryan nba

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/27, 14:45:52 »
Ok het is gelukt bedankt allemaal voor jullie hulp :)