Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution  (gelezen 2292 keer)

Offline truus22

• Lid
Evolution
« Gepost op: 2010/07/17, 09:37:57 »
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik Ubuntu virtueel op mijn laptop geinstalleerd (om eerst wat ervaring hiermee op te doen). Mijn eerste indrukken zijn positief, maar het lukt mij maar niet om "Evolution" goed ingesteld te krijgen, ondanks de hulp van deze goede en duidelijke Site: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/EmailMetEvolution, die ik op Internet vond. Nu hoop ik, dat er onder jullie iemand is, die mij (eventueel stap voor stap) wil bijgeleiden bij het instellen van Evulution. Ik waardeer elke hulp, die ik kan krijgen zeer en ben al bij voorbaat zeer dankbaar hiervoor. Ik ben zeer benieuwd, of ik nog bruikbare reactie's zal krijgen.

Iedereen op dit forum gegroet,

Cor Jansen
Weert
truus22
Weert

Offline Roc.am

• Lid
Re: Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/17, 10:26:35 »
Om hulp te bieden is er meer informatie nodig omtrent het probleem.
Welke provider (gmail of hetnet of zo) gebruikt u.
Wat wil er niet lukken.

Groeten Roc

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/17, 21:37:13 »
Ik ben zeer vereerd met mijn eerste persoonlijk bericht op deze site maar dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan kunnen anderen niet volgen wat er met het topic gebeurt. :)

|Citaat:
|Om antwoord op jouw vraag te geven; mijn provider is Tele2 en nadat ik alle account-gegevens (volgens mij) correct had ingevuld, kon ik nog steeds geen berichten ontvangen of |verzenden. kennelijk heb ik iets dus niet goed gedaan. Omdat ik er nog niet achter ben gekomen, waar de kennelijke fout zit heb ik jouw hulp ingeroepen.
|
|Truus22

Start evolution op - ga links boven naar bewerken - kies voorkeuren
kies bij evolution voorkeuren voor email accounts - selecteer het niet werkend account en klik op bewerken

Vul in het eerste tabje je email adres in achter e-mailadres [naam]@tele2.nl

ga naar het 2de tabje e-mail ontvangen
vink achter servertype  pop  aan
vul achter server  pop.tele2.nl  in
vul achter gebruikersnaam je volledige email adres in  [naam]@tele2
kies voor: geen versleuteling

ga naar het 4de tabje e-mail versturen
vink achter servertype  smtp  aan
vul achter server  smtp.tele2.nl  in
kies voor: geen versleuteling
klik op ok
sluit evolution voorkeuren af met het kruisje in de bovenhoek

Met deze instellingen zou het moeten werken

Het wachtwoord wordt gevraagd op het moment dat het email adres goed is.

Mvg

Roc
« Laatst bewerkt op: 2010/07/18, 22:28:05 door Roc.am »

Offline truus22

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/19, 17:06:04 »
Hoi Roc,

Zeer bedankt voor de moeite die je deed, om mij de instructie's voor het instellen van Evolution toe te sturen. Jouw instructie's heb ik zo nauwkeurig mogelijk toegepast op de applicatie. Helaas heeft dit niet geleid tot het verhelpen van dit euvel. Ik kan n.l nog steeds geen mail verzenden of ontvangen. Weet jij nog goede raad in deze? Ik zou je daar zeer dankbaar voor zijn. In afwachting van nieuwe adviezen hierover, verblijf ik met vriendelijke groet,

Cor Jansen
Weert
truus22
Weert

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/19, 17:23:52 »
Ik denk dat het probleem bij uw account naam zit volgens de site van tele2 dit zou namelijk niet uw mail adres zijn.

Q: Waar kan ik mijn e-mail accountnaam vinden?

A: Uw accountnaam wordt door Tele2 ADSL op de pagina www.tele2internet.nl bewaard. U vindt uw accountnaam onder de optie "Mijn profiel" op uw persoonlijke pagina. Als u hier inlogd kunt u ook onder andere uw wachtwoord wijzigen.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline truus22

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/19, 23:30:20 »
Hoi Roc,

Mijn accountnaam bij Tele2 is: "chmjansen" Ik weet dit zeker, omdat deze gebruikersnaam ook wordt gebruikt bij een andere
e-mail-applicatie op mijn PC en die werkt perfect. Ik wil je voor de duidelijk ook verklappen, dat ik niet helemaal onbekend ben met het invullen van accountgegevens voor een (pop3) e-mail-account, want dit heb ik (in Windows) al meerdere malen met succes gedaan. Alleen het e-mailaccount op Ubuntu lukt van geen kant en dat wil ik nu juist zo graag voor elkaar krijgen, omdat ik mij wil verdiepen in het gebruik van van Ubuntu, met de bedoeling om Ubuntu in een later stadium te kunnen gebruiken op mijn PC.
Ik ben alles nog eens nagegaan in de accountgegevens van Evoluon, maar ik kan daar echt geen fout in ontdekken, wat overigens niet wil zeggen, dat die er niet in kunnen zitten. Verder wil hierbij ook voorstellen om de functie "hulp op afstand" te gaan gebruiken, want zodoende kan je met eigen ogen zien, hoe alles op mijn PC staat ingesteld en kan je zelf de eventueel benodigde wijzigen aanbrengen.

Ik ben benieuwd naar jouw eventuele verdere suggustie's en zie die met belangstelling tegemoet.

Met vr. groet,

Cor Jansen
Weert
truus22
Weert

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/20, 00:33:10 »
@ Welrob

Je hebt gelijk bij tele2 is de gebruikersnaam zonder @tele2.nl

Verder moet men de beveiligde wachtwoord authenticatie aan zetten.
is me alleen onduidelijk of het nou ssl of tsl moet zijn  ???

Groeten

Roc

Offline Ed

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/20, 17:42:01 »
Misschien even linksonder klikken op de on/offline knop.

Gr Ed

« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/21, 00:51:23 »
Hallo Cor,

Ik had zelf ook problemen met Evolution. De aanbevelingen van Roc heb ik zelf ook geprobeerd maar helaas zonder resultaat  >:( (niet persoonlijk bedoeld).

Zelf zit ik trouwens ook bij Tele2 en eindigt mijn eigen e-mail adres op versatel (.nl). Zit je bijvoorbeeld bij Zonnet (ook van Tele2) dan vermoed ik dat je zonnet.(nl) moet gebruiken.

Voor inkomende mail (IMAP) heb ik bij server naam ingevuld: pop3.versatel.nl
En voor uitgaande mail (SMTP) heb ik bij server naam ingevuld: smtp.versatel.nl

NB. Let op het drietje (3) achter pop!

Gebruikersnaam en wachtwoord kun je op de website van Tele2 bekijken en eventueel veranderen (wachtwoord).

Verder heb ik alles hetzelfde gedaan als Roc (Roc bedankt  =D) en loopt mijn e-mail programma als een zonnetje.

Succes!

Groeten Tomatito.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)