Ik ben zeer vereerd met mijn eerste persoonlijk bericht op deze site maar dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan kunnen anderen niet volgen wat er met het topic gebeurt.

|Citaat:
|Om antwoord op jouw vraag te geven; mijn provider is Tele2 en nadat ik alle account-gegevens (volgens mij) correct had ingevuld, kon ik nog steeds geen berichten ontvangen of |verzenden. kennelijk heb ik iets dus niet goed gedaan. Omdat ik er nog niet achter ben gekomen, waar de kennelijke fout zit heb ik jouw hulp ingeroepen.
|
|Truus22
Start evolution op - ga links boven naar bewerken - kies voorkeuren
kies bij evolution voorkeuren voor email accounts - selecteer het niet werkend account en klik op bewerken
Vul in het eerste tabje je email adres in achter e-mailadres [naam]@tele2.nl
ga naar het 2de tabje e-mail ontvangen
vink achter servertype pop aan
vul achter server pop.tele2.nl in
vul achter gebruikersnaam je volledige email adres in [naam]@tele2
kies voor: geen versleuteling
ga naar het 4de tabje e-mail versturen
vink achter servertype smtp aan
vul achter server smtp.tele2.nl in
kies voor: geen versleuteling
klik op ok
sluit evolution voorkeuren af met het kruisje in de bovenhoek
Met deze instellingen zou het moeten werken
Het wachtwoord wordt gevraagd op het moment dat het email adres goed is.
Mvg
Roc