Hallo allemaal,
Op mijn 2 jaar oude Levono intel core 2 duo Pc heb ik van de week Ubuntu 10.04 geïnstalleerd.
De gehele installatie is gelukt en de PC start gewoon op.
Echter na een paar tellen (seconden tot minuten) bevriest het systeem en kan ik niks anders doen dan een harde reset.
- Het scherm blijft wel gewoon de achtergrond tonen, maar niks reageert meer.
- De muis cursor blijft op het zelfde punt staan, tijdens het installeren van een software pakket via het terminal scherm blijft deze op 43% staan, terwijl de harde schijf wel blijft ratelen.
- Zelfs de lampjes van de numlock en capst lock op het toetsenbord werken niet meer.
Tot gisteren stond er Windows 7 (32 bits) op het systeem en deze heeft sinds begin dit jaar zonder problemen gefunctioneerd. (Komt alleen me de melding dat ze niet legaal is

)
De volgende gegevens weet ik zo uit mijn hoofd: (ben op mijn werk)
- Intel core 2 duo, meende 2,3 Ghz
- 2 Gb geheugen
- onboard video, LAN, sound
- Nieuwe HD van 500 Gb, enkel bestemd voor Ubuntu. Door de installer laten indelen. (HD met Windows 7 niet meer in systeem aangesloten)
- SATA HD en DVD brander
- Toetsenbord en IR muis via PS2 aangesloten. (Muis wel via usb --> PS2 converter)
Het probleem treedt zowel met de 64 bits als ook met de 32 bits versie van ubuntu op.
Vanochtend nog even middels een Live Cd Ubuntu op het systeem geprobeerd, maar ook hierbij bevriest het systeem na enige tijd.
Ondanks dat ik 2 jaar terug een server met ubuntu heb opgezet, ben ik zo goed als maagd in het ubuntu / linux gebeuren.
Graag zie ik jullie reacties / vragen tegemoet.
Alvast bedankt
Marco Groen