Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox sluit direct af bij openen van pagina.  (gelezen 2276 keer)

Offline Gamer

• Lid
Firefox sluit direct af bij openen van pagina.
« Gepost op: 2010/07/08, 20:23:18 »
Hallo, Ik zit met een vervelend probleem.

Ik ben er van de week achter gekomen dat ik zommige pagina's op internet niet meer kan openen. Onder andere.
http://www.kieskeurig.nl En het ergste vind ik, dat ik ook niet meer kan telebankieren. Wand elke keer als ik http://www.ing.nl in geef. Word de pagina geopend. En daar na sluit firefox direct af.

Re: Firefox sluit direct af bij openen van pagina.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/08, 20:30:53 »
Is dit met Ubuntu? Open eens in het terminal:
firefox
En post de tekst in het terminal hier als hij weer uitvalt.

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/08, 22:28:01 »
Als ik firefox ingeef dan opend er een nieuw venster van virefox. Als ik dan als adres www.ing of www.kieskeurig.nl in geef dan opend de pagina en dan sluiten alle vensters van firefox. En in het terminal venster verschijnd verder niets

« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/09, 11:17:01 »
Typ eens firefox --debug in het terminal en post de inhoud van het terminal hier

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/12, 22:18:37 »
als ik firefox --debug ingeef komt het volgende in het terminal venster te staan:

marco@marco-desktop-Ubuntu:~$ firefox --debug
sh /usr/lib/firefox-3.6.6/run-mozilla.sh /usr/bin/gdb /usr/lib/firefox-3.6.6/firefox-bin -x /tmp/mozargs.jD6103
GNU gdb 6.8-debian
Copyright (C) 2008 Free Software Foundation, Inc.
License GPLv3+: GNU GPL version 3 or later <http://gnu.org/licenses/gpl.html>
This is free software: you are free to change and redistribute it.
There is NO WARRANTY, to the extent permitted by law.  Type "show copying"
and "show warranty" for details.
This GDB was configured as "i486-linux-gnu"...
(no debugging symbols found)
(gdb)

En als ik dan naar die bewuste site ga. Dan sluit firefox, en komt er verder niets bij in het terminal venster.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/12, 22:51:25 »
Beste Gamer,

Even los van je problemen met Firefox.
Als je broodnodig verlegen zit om een werkende browser: er zijn er velen.
Je kan Epiphany gebruiken (zit in de pakketbronnen) en ook Chromium.

Je kan beide installeren via Ubuntu software centrum of synaptic. Zoekterm bij chromium is trouwens chromium-browser. Dan kan je in ieder geval de nodige dingen doen met bv. telebankieren. Of het je bevalt? Geen idee. Ik ben zelf nogal een fan van Google Chrome/chromium alsook Konqueror (dat is de standaard KDE-browser), maar dat is erg persoonlijk. En het gaat het in eerste instantie om, lijkt me, dat je je dagelijkse dingen kan doen, toch?  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/13, 17:44:03 »
Ik kan mij nog wel redden maar het is wel vervelend.
Als ik het adres in vul van het inlog scherm, van ing bank dan doet hij het wel. Het is alleen de Home pagina die het probleem geeft. En ook bij kieskeurig is dat zo
En ik kom steeds meer makementen tegen. Op sommige sites kan ik in het zoek veld niet schrijven.

Ik ga eerst wel even op ruimen en backups maken. Dan gaik wel meteen de  nieuwste versie van ubuntu installeren.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/13, 17:52:54 »
Maak een backup van Uw bookmarks en gooi dan de Map mozilla gewoon weg.
Dan start Uw firefox terug op die maakt een nieuwe map aan.
De map Mozilla staat in Uw home map bij verborgen bestanden.
Ik dacht dat de nu nog ondersteunde distro´s alle de gelijke FF hebben.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.