Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iTunes, is er ook iets anders?  (gelezen 2878 keer)

Offline meisje

• Lid
iTunes, is er ook iets anders?
« Gepost op: 2010/07/12, 11:47:14 »
Hallo,

Ik ben sinds vandaag in bezit van een iPod Touch.
Maar wil liever geen gebruik maken van iTunes.
Dit kost geld om een liedje te downloaden en dat vind ik onzin!
Met welke programma's kan het ook?
Kan het bijvoorbeeld ook gewoon met LimeWire?

Groetjes?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: iTunes, is er ook iets anders?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/12, 12:02:22 »
Welke Ubuntuversie gebruik je?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/12, 12:04:11 »
Welkom op het Forum!

Op Ubuntu draait iTunes toch niet, dus daar hoef je je niet druk over te maken ;)

Er zijn verschillende alternatieven om je iPod te beheren, waarvan er één al standaard geïnstalleerd is, namelijk
Toepassingen -> Audio en Video -> Rhytmbox muziekspeler

In het linkerpaneel van dit programma zie je een aantal online muziekwinkels staat. In Ubuntu 10.04 (de nieuwste), zijn dat Jamedo, Magnatune en Ubuntu One.

Jamedo is een gratis muziekwinkel. Hier kun je gratis muziek downloaden. Alle muziek die hierin staat kun je gratis en legaal verder verspreiden. De liedjes die je op de radio hoort kun je in deze winkel niet vinden, omdat daar licenties op rusten.

In Ubuntu One, kun je wel liedjes downloaden die op de radio te horen zijn, maar dit kost (net als iTunes) wel geld.

Er zijn mogelijkheden om gratis de liedjes die je op de radio hoort te downloaden, maar deze zijn bij mijn weten geen van alle legaal, en daarom ga ik hier ook niet verder op in.

De keus is volledig aan jou!

Groet,
Ronnie

Het topic staat nu in programmeren (het maken van nieuwe programma's). Deze had je beter in Software en Configuratie kunnen plaatsen. Ik zal de moderators een keer lief aankijken en vragen of ze deze alsnog willen verplaatsen ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline timosha

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/12, 12:08:41 »
Hallo,

Ik ben sinds vandaag in bezit van een iPod Touch.
Maar wil liever geen gebruik maken van iTunes.
Dit kost geld om een liedje te downloaden en dat vind ik onzin!
Met welke programma's kan het ook?
Kan het bijvoorbeeld ook gewoon met LimeWire?

Groetjes?

Ik ga er van uit dat die iPod Touch ook geld gekost heeft en dat je dat geen onzin vond  :rolleyes:

Dat gezegd zijnde, met Rhytmbox muziekspeler kan je alle deuntjes die je hebt met de iPod synchronizeren.

Als je Ubuntu 10.04 hebt start Rhytmbox automatisch op bij het aansluiten van je iPod/iPhone.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/12, 12:15:28 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.