Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scherm vervaagd in firefox  (gelezen 1757 keer)

scherm vervaagd in firefox
« Gepost op: 2008/07/29, 13:57:06 »
Hallo,
Bovenstaand eigenaardigheid heb ik al een tijdje. Dacht dat het wel zou opgelost geraken met updates maar tot heden is dat niet het geval.
Gewoonlijk vervaagd het scherm bij het laden van een grote site of bij het afspelen van video in de browser : het scherm vervaagd en wordt zwart wit.
Als ik even wissel met een ander werkblad is dit opgelost. Ook bv. bij het updaten en binnenhalen gebeurt hetzelfde. Ook dan even van werkblad wisselen. Heeft iemand een idee of dit een foutje is in de conf. van de xserver ?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/31, 21:45:47 »
Ik neem aan dat je met Firefox werkt.
Ik ben benieuwd of je hetzelfde probleem krijgt, als je Opera gebruikt.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline dennus

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/01, 08:57:38 »
Ik heb dit ook, zowel met Firefox als Opera.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/01, 09:18:25 »
idd, ik werk met firefox maar blijkbaar heb je het met opera ook. Daarbij als ik update doet de xserver ook raar. Even van werkblad wisselen lost het op. Heb al geprobeerd om de window manager op metacity te zetten (i.p.v. compiz) maar dan gebeurt het nog.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/01, 10:06:03 »
Hebben jullie allebei meerdere users in ubuntu?
Zoek daar eens op, dacht dat ik daar iets over gelezen had.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/01, 10:09:49 »
Wordt het scherm ook donkerder? Dan is dat waarschijnlijk een effect van compiz dat optreedt bij programma's die niet reageren. Zodra het programma weer beschikbaar is, wordt het scherm als het goed is weer normaal.

Blijkbaar zijn sommige sites zo zwaar of traag dat Firefox tijdelijk te druk is om te reageren, vandaar dat je scherm zo reageert.

Offline Willem_D

• Lid
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/01, 13:10:30 »
Citaat van: Johanvd
Wordt het scherm ook donkerder? Dan is dat waarschijnlijk een effect van compiz dat optreedt bij programma's die niet reageren. Zodra het programma weer beschikbaar is, wordt het scherm als het goed is weer normaal.

Blijkbaar zijn sommige sites zo zwaar of traag dat Firefox tijdelijk te druk is om te reageren, vandaar dat je scherm zo reageert.
Ik had al een sterk vermoeden dat de oorzaak lag bij compiz. Ik heb ook fusion-icon ter beschikking waardoor ik kan overschakelen op metacity. Is blijkbaar ook niet volledig ok. Denk dat ik dit vervagen ook al heb ondervonden als ie op metacity staat. Nu staat ie bv. op metacity en ik kan mijn kubus bewegen. Klopt toch niet hé ;)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/01, 14:20:15 »
Nu staat ie bv. op metacity en ik kan mijn kubus bewegen. Klopt toch niet hémetacity en een cubus? Nee, dat kan niet kloppen. Hoewel de laatste metacity nu ook "compositing" ondersteunt (aan te zetten in gconfig-editor). Een soort "poor man's compiz", zeg maar.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/01, 14:28:27 »
Citaat van: Summer of 69
Denk dat ik dit vervagen ook al heb ondervonden als ie op metacity staat. Nu staat ie bv. op metacity en ik kan mijn kubus bewegen. Klopt toch niet hé ;)
Dan staat ie nog op Compiz. Nog een keer klikken op Metacity en je schakelt echt over.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/01, 17:58:55 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: Summer of 69
Denk dat ik dit vervagen ook al heb ondervonden als ie op metacity staat. Nu staat ie bv. op metacity en ik kan mijn kubus bewegen. Klopt toch niet hé ;)
Dan staat ie nog op Compiz. Nog een keer klikken op Metacity en je schakelt echt over.
idd. Bedankt ;)

Offline Francois

• Lid
Re: scherm vervaagd in firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/26, 09:45:53 »
Ik heb hetzelfde probleem met firefox meestal als ik op Hyves bezig ben, ik denk dat het aan overbelasting van de website ligt waar je mee bezig bent.

Offline dennus

• Lid
Re: scherm vervaagd in firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/26, 09:48:58 »
Staat los van de website. De PC is met alles tegelijk bezig.
Overigens heb ik er met 10.04 en een iets zwaardere pc geen last meer van.