Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost. Nieuwe updates worden niet automatisch gemeld.  (gelezen 982 keer)

Offline Leekje

• Lid
opgelost. Nieuwe updates worden niet automatisch gemeld.
« Gepost op: 2010/06/23, 20:24:55 »
Hallo
Sinds de overgang van 9.10 naar 10.04 worden bij mij de nieuwe beschikbare updates die ik indien aanwezig dagelijks wil zien niet gemeld. Als ik daarentegen Synaptic laat verversen verschijnen er op eens reeksen beschikbare updates.
Staat er wellicht ergens in mijn 10.04 een vakje niet aangevinkt ?
graag jullie advies
« Laatst bewerkt op: 2010/06/24, 10:13:37 door Wanda »

Re: Nieuwe updates worden niet automatisch gemeld.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/23, 20:49:44 »
Open terminal en voer dit uit.
gconftool -s --type bool /apps/update-notifier/auto_launch false
Dit is ook te doen met de muis maar is meestal erg langdurig ..

manier met de muis:

Open terminal type in
gconf-editorGa vervolgens naar apps-->update-notifier-->auto_launch ... vink deze uit. en sluit het venster.

« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 21:53:41 door shinger »

Offline Leekje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/23, 20:56:05 »
Bedankt voor je snelle reactie, maar het tweede commando wordt niet herkend.
In het eerste commando zet je een boolean op false, maar zet je daarmee de notificatie juist niet uit ?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/23, 21:54:56 »
Wat ik in de vorige post gaf was gewoon een keuze of je op de grafische manier kon doen of terminal. Ik zelf doe zoveel mogelijk via terminal scheelt kostbare tijd :P.

maar inderdaad zou je denken dat het juist uit gezet wordt maar dat is dus niet zo. Je krijgt nou gewoon melding als jij updates hebt.

Sinds ubuntu 9.04 hebben zij dit uit gezet
bron: http://www.watchingthenet.com/how-to-restore-automatic-update-notification-icon-in-ubuntu-9-04.html

Offline Leekje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/23, 22:05:20 »
Dank je wel voor je uitleg. Wat ik nu ook lees is dat de update manager kennelijk pas aanspreekt als er updates al 7 dagen beschikbaar zijn. Krijg ik niet hetzelfde effect als ik het regular_auto_launch_interval dat nu op 7 staat op 0 zet ? Dan wordt dat onmiddellijk gemeld.
Wel vreemd is dat onder Systeem -->Beheer -->Update beheer -->Instellingen er ingesteld staat dat dagelijks gezocht wordt naar updates, maar dat geldt kennelijk alleen voor security updates
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 22:09:09 door Leekje »

« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/23, 23:00:04 »
Ik weet het eigenlijk niet .. ik heb er namelijk nooit echt naar gezocht. Ik zelf controleer zelf elke 2 dagen het is meer automatische me geworden aangezien ik mij soms verveel op me systeem omdat er niks te scannen valt XD

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/23, 23:05:33 »
Wilt U de niet-security updates dagelijks krijgen, dan kan dat.
Toepassingen - Systeem gereedschap - Configuratie editor  zie hieronder :
In het Gconf-editor venster ga naar apps  > update-notifier en vink auto_launch  uit.  Dit toont een  icoon in het paneel bij updates.
Zet regular_auto_launch_interval op 0 ( = nul ).  Dit zorgt er voor dat ook niet-security updates getoond worden zodra ze beschikbaar zijn.

En afsluiten ... klaar.

Als U dit hierboven gedaan heeft krijgt U alle updates dagelijks ,indien er zijn natuurlijk.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Leekje

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/24, 09:42:07 »
OK, dat is precies wat ik wil. Ik log niet dagelijks in op Ubuntu, dus als er iets is wil ik het wel direct weten en niet op een 'verzamelupdate' van 7 dagen hoeven wachten.
Bedankt voor alle adviezen