Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inux-image-2.6.28-17-generic  (gelezen 779 keer)

Offline MP29

• Lid
inux-image-2.6.28-17-generic
« Gepost op: 2010/06/20, 13:39:11 »
Bij installeren of verwijderen van updates krijg ik vaak (bijna altijd) de volgende melding:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

Via terminal heb ik dit nu een paar keer uitgevoerd, zonder resultaat.
Ik ben een nieuweling op Linux/Ubuntu gebied en weet eigenlijk niet wat de foutmelding inhoudt en wat ik met 'sudo dpkg --configure -a' uitvoer.

Hier draait 9.04. Update naar 9.10 mislukt door deze zelfde melding.
Ik heb hier nu een 10.04 LTS disc liggen en dat geprobeerd te installeren, maar tijdens opstarten vanaf deze CD loopt de computer tijdens de installatie vast.

De computer betreft een Compaq desktop. Op de kast zit een sticker met de volgende gegevens: D515/40h/512/4. Het is een Pentium 4 machine.

Offline TopGear

• Forumteam
Re: inux-image-2.6.28-17-generic
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/20, 14:19:30 »
Dus als je sudo dpkg --configure -a in de terminal uitvoert, krijg je een error? Welke error? Is wel handing om je te helpen ;)

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/21, 16:39:24 »
Dus als je sudo dpkg --configure -a in de terminal uitvoert, krijg je een error? Welke error?

Ik vermoed dat:

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

de error is, dit:

Via terminal heb ik dit nu een paar keer uitgevoerd, zonder resultaat.

het probleem en dit:

Ik ben een nieuweling op Linux/Ubuntu gebied en weet eigenlijk niet wat de foutmelding inhoudt en wat ik met 'sudo dpkg --configure -a' uitvoer.

de vraag.
Voor zover ik weet zou na bovenstaand terminalcommando het updaten weer helemaal foutloos moeten gaan. Jammer genoeg kan ik je niet vertellen waarom je die foutmelding blijft houden, maar dat weet ongetwijfeld iemand anders wel. ^-^

Even voor de zekerheid, je weet maar nooit............ MP29, als je dat commando in de terminal hebt getypt, op Enter hebt gedrukt, je wachtwoord hebt getypt en nogmaals op Enter hebt gedrukt, dan komt er géén foutmelding in de terminal te staan? En dan kun je meteen daarna wél updaten?

Offline timosha

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/21, 17:10:44 »
Ik heb hier nu een 10.04 LTS disc liggen en dat geprobeerd te installeren, maar tijdens opstarten vanaf deze CD loopt de computer tijdens de installatie vast.

De computer betreft een Compaq desktop. Op de kast zit een sticker met de volgende gegevens: D515/40h/512/4. Het is een Pentium 4 machine.

Je behoort tot de pechvogels:

Compaq Evo D500 Desktop Series Evo D510
models with Intel 845G Chipset

Maar er is een oplossing. Kijk eens naar het eerste draadje in "Installatie".
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/problemen-met-ll-installatie-op-intel-845855gm-chipset-hier-is-de-oplossing!/

Een andere mogelijkheid is om Linux Mint 9 te installeren in "Compatibility Mode".
« Laatst bewerkt op: 2010/06/21, 17:13:43 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline MP29

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/21, 21:44:57 »
@ TopGear:
Even voor de zekerheid, je weet maar nooit............ MP29, als je dat commando in de terminal hebt getypt, op Enter hebt gedrukt, je wachtwoord hebt getypt en nogmaals op Enter hebt gedrukt, dan komt er géén foutmelding in de terminal te staan? En dan kun je meteen daarna wél updaten?

Nadat ik het commando heb ingetikt, enter gedrukt, wachtwoord ingetypt en nogmaals enter heb ingedrukt komt de cursor een regel lager achter de prompt te staan. Ogenschijnlijk is er niets gebeurt en ook geen foutmelding, noch een bevestiging wat er gedaan is.
Een update draaien is er nog steeds niet bij: steeds maar weer dezelfde foutmelding dat het bestand beschadigd is.