Ik wil een programma draaien op mijn systeem;
uname -a
Linux hkak-desktop 2.6.32-21-generic #32-Ubuntu SMP Fri Apr 16 08:10:02 UTC 2010 i686 GNU/Linux
Heb ook 2 nieuwere kernel versies geprobeerd maar werken ook niet.
ik krijg een melding dat mijn systeem niet voldoet aan de minimum systeem eisen.
In windows draait het echter wel goed.
Heb ik een bepaald programma nodig om 32bit te draaien?
(Kubuntu 10.04)
Of gaat t gewoon helemaal niet werken?
Om welke programma gaat het?
Je zegt ook dat het onder Windows wel goed draait. Zal ik je es goed informeren hierover: onder Linux (het maakt dan niet uit of het Ubuntu is of Kubuntu of Fedora of Suse of Mandrake, het zijn allemaal Linux besturingssystemen) kan je geen Windows programma's installeren. Waarom niet? De architectuur van Windows en van Linux verschillen dag en nacht. Je kan onmogelijk Windows programma's installeren onder Linux en je kan onmogelijk Linux programma's installeren onder Windows.
Er is echter wel een mogelijkheid om gebruik te maken van Windows software onder Linux. Dit kan op 2 manieren, via Wine en via VirtualBox.
Wine is een tool waarmee een Windows omgeving gecreëerd wordt zodat er Windows software gedraaid kan worden.
VirtualBox is een programma waarmee je in een virtuele omgeving een andere besturingssysteem kan installeren.
Wil je Windows software gebruiken onder Linux, dan zit je gekoppeld aan 1 van deze 2 oplossingen.
Maar heb je al rondgekeken voor een vervangende Linux software voor je Windows software??