Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe maak ik het (een) programma actief?  (gelezen 1768 keer)

Offline jaczdh

• Lid
hoe maak ik het (een) programma actief?
« Gepost op: 2010/06/17, 13:25:05 »
Ik zit nog steeds met een probleem.

Hen TS3 (Teamspeak) geïnstalleerd en het staat keurig in een map, maar ik kan het niet starten met .exe.
Hoe krijg ik het programma actief?

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: hoe maak ik het (een) programma actief?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/17, 13:29:40 »
Ik zit nog steeds met een probleem.

Hen TS3 (Teamspeak) geïnstalleerd en het staat keurig in een map, maar ik kan het niet starten met .exe.
Hoe krijg ik het programma actief?

Is het echt een bestand die eindigt op .exe?? Dan zal je die niet onder Linux aan het werk krijgen namelijk. Want het is een Windows bestand en die werken niet onder Linux.
Ik denk dat je op de site http://www.teamspeak.com/ de Linux versie moet downloaden, rechtsboven onder Free Download zie je een pinguïn staan, dat is Tux en die staat voor Linux.

De enige mogelijkheid om een .exe bestand draaiende te krijgen onder Linux is of met Wine of Windows installeren onder VirtualBOx. Maar aangezien er een Linux versie van TS3 kan je beter die downloaden en installeren.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/17, 13:39:29 »
Zit dat niet gewoon in je Ubuntu Software Center? Volgens mij namelijk wel (ik vind het namelijk wel in Kubuntu in de packagemanager). Software installeren kun je het beste op deze manier doen.

Waarschijnlijk heb je nu een .run bestand (als je een .exe hebt, dan is dat alleen voor Windows en gaat dus niet werken). Deze kun je via de terminial eventueel installeren door middel van het volgende commando:
sh <bestandsnaam>.run
ps. via de terminal wel even binnen de juiste locatie gaan staan. Maar probeer het eerst even via Ubuntu Software Center.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline nomko

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/17, 13:41:37 »
Er zit een Teamspeak client en Teamspeak server in synaptic. De poster geeft niet aan dat het een .run bestand is, maar dat zou ook best es goed kunnen. Zal es kijken op de site.

**edit**
Het Linux bestand wat ik gedownload heb van de site is een .run bestand: TeamSpeak3-Client-linux_amd64-3.0.0-beta22.run
Dus inderdaad in een terminal:

sh TeamSpeak3-Client-linux_amd64-3.0.0-beta22.runUitgaande dat ie een 64-bits pc heeft natuurlijk, anders moet ie de 32-bits versie downloaden en dan is het:

sh TeamSpeak3-Client-linux_x86-3.0.0-beta22.runvoor een 32-bits pc.

Beide zijn client pakketten die de vraagsteller op zijn pc wil installeren.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/17, 13:45:47 door nomko »
Linux user number 515471
----------------------

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/17, 13:53:48 »
Waarom gaan jullie door over dat handmatig installeren als Team Speak gewoon in het Software Centrum te vinden is? Dit lijkt me alleen maar verwarrend voor de Topic Starter
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/17, 13:57:42 »
Dan leert hij ook hoe dat werkt ...
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/17, 15:49:12 »
Dan leert hij ook hoe dat werkt ...
En waarom zou dat moeten? Dit is enkel verwarrend, er worden twee manieren uitgelegd om TeamSpeak te installeren. in dit topic.

Gewoon naar Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/17, 15:54:35 »
Anders ga je gewoon even [knip], er staat toch duidelijk dat er aangeraden wordt het via Software centrum te doen. Wat een gejank weer ...  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2010/06/17, 16:16:52 door Wanda »

« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/17, 16:01:34 »
Anders ga je gewoon even zeiken, er staat toch duidelijk dat er aangeraden wordt het via Software centrum te doen. Wat een gejank weer ...  :rolleyes:

Ik probeer de TS zo goed mogelijk te helpen.
Hypocriete uitspraak van je trouwens.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/17, 16:17:53 »
Verschillende meningen ok ,maar houd het vriendelijk aub. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline nomko

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/17, 16:35:18 »
Verschillende meningen ok ,maar houd het vriendelijk aub. :D

Precies Wanda! Met het gejank hier over welke methode het beste is is de vraagsteller ook niet mee geholpen! Ik heb netjes antwoord gegeven plus dat ik netjes vermeld heb dat het in synatpic zit, Stijnen heeft netjes antwoord gegeven, de rest zit alleen maar weer zielig te janken over ons antwoord. Helemaal offtopic dus! Zonde...

Linux user number 515471
----------------------

Offline jaczdh

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/21, 22:51:49 »
Allemaal bedankt voor de vele nuttige adviezen, voor mij was er geen verwarring.
Sorry voor mijn .exe, het kwam bij mij als windows gebruiker het eerst naar boven.

Ik kan het programma nu wel starten maar ALLEEN vanuit de betreffende map.
ts3client_runscript.sh
Ik kan hem niet bij toepassingen > internet krijgen, dat is nu mijn probleem en dat is handiger.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/22, 10:15:32 door jaczdh »