Hallo beste mensen,
Ik ben inmiddels zo'n drie jaar Ubuntu gebruiker, en uitermate tevreden.
Gisteren had ik echter bij het upgraden van 9-10 naar 10-4 een vervelende ervaring.
Bij het installeren van alle gedownloade pakketten bleef het proces op 13 minuten voor het einde steken bij de upgrade van MySQL 5.
Ik heb wel 2 uur tegen de knipperende cursor aangekeken.
(Ik kan mij nog herinneren dat eerdere upgrades ook steeds een wachttijd bij MySQL hadden, van soms wel een half uur! Dus daar "is iets mee", in ieder geval bij mijn laptopje...)
Dus uiteindelijk maar de laptop uitgezet...
Vanochtend dus een zwart scherm met veel technische tekst die na 10 seconden vast liep. Gatverrr.... Een heel gepiel voor ik erachter was dat ook Ubuntu een veilige modus heeft. Vervolgens met behulp daarvan een aantal stappen gedaan, maar met het zweet in de oksels (want ik was vergeten mijn bestanden en mail te backuppen op de externe harde schijf, dus een verse install zag ik ook niet zitten [ja sorry, een soort Windows trauma...]).
Maar gelukkig, alles ging gewoon weer aan de praat. Na een kwartiertje was ik weer het heertje!
Super hoor.
Dit bericht dus even ter info, en toch eigenlijk een vraagje: er is bij iemand iets bekend over problemen met MySQL bij het upgraden van een distro? Had ik via WebMin eerst de virtuele MySQL server uit moeten schakelen?
(Vreemd dat er trouwens géén problemen zijn met upgraden van Apache en PostGreSQL.)
Tips zijn dus welkom.
Want ik heb natuurlijk geen zin in wéér zo'n expeditie over een half jaar...
Dank voor het lezen en hartelijke groeten!