Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Geen flashplugin meer in 10.04 - conflicterende pakketten  (gelezen 1334 keer)

Offline Dexter

  • Lid
Hoi allemaal!

Het spijt me dat mijn eerste bericht meteen een vraag moet zijn, maar ik kan het echt nergens vinden op internet.

Ik draai nu Ubuntu 10.04 64-bit.

Ik heb nog nooit problemen gehad met flash, maar sinds ik heb geüpgrade naar 10.04 kan ik geen flash meer afspelen in Firefox en in Chrome (in Opera werkt het gek genoeg wel). Simpel opgelost, dacht ik: gewoon even op zoek naar het juiste pakket. Niets mocht echter baten.

Nu is er vanmiddag een upgrade geweest van de 64-bit flashplugin, maar deze kan ik niet installeren omdat er steeds wordt gezegd dat er conflicterende pakketten zijn. Maar er wordt ofwel een pakket genoemd dat niet geïnstalleerd is (meestal flashplugin-nonfree - ik heb het gecheckt in synaptic en met de terminal, maar hij is echt niet geïnstalleerd), of er staat gewoon dat het nieuwe pakket conflicteert met andere pakketten.
Een van de pakketten op deze website is het ook niet: http://lcardinaals.wordpress.com/2009/12/06/ubuntu-9-10-64-bit-adobe-flash-player-alpha-versie-in-firefox/ (onderaan) en nspluginwrapper is het ook niet.

Heeft iemand enig idee welk(e) pakket(ten) dit kan/kunnen zijn? Ik wil zo graag dat het weer werkt :(
« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 19:08:10 door Dexter »

Offline merijn

  • Lid
Re: Geen flashplugin meer in 10.04 - conflicterende pakketten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/12, 18:13:59 »
ik heb het zelfde probleem.
Namelijk met de hand heb ik geprobeerd,de nieuwe flash plugin voor voor 10.04 te installeren.
Dit door eerst de oude te deinstalleren.
Vervolgens heb ik met de dpkg -i --forcearchitecture maar de .386 geinstalleerd.
Dat wilde wel,alles met succes.
Maar ja deze nieuwe plugin werkt dus niet in firefox.
Nu heb ik geprobeerd alles weer naar het ouwde te krijgen,en wil maar weer de oudere flash plugin installeren.
Maar ja nu heb ik ook als ik dat weer wil doen gedonder met bestandsconflicten.
Mijn vraag is hoe kan ik alles weer repareren dat alles weer van ouds wil werken?.

Bedankt.

Offline Dexter

  • Lid
Re: Geen flashplugin meer in 10.04 - conflicterende pakketten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/12, 18:58:33 »
Verrek... ik herinner me ineens dat ik ook heb geprobeerd de 32-bitversie te installeren met een force. Lukte inderdaad, maar werken deed het niet. Misschien is dat het pakket wel...

Offline Dexter

  • Lid
Re: Geen flashplugin meer in 10.04 - conflicterende pakketten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/12, 19:07:37 »
Je kunt die trouwens verwijderen met het volgende commando:

sudo dpkg --purge --force-all adobe-flashplugin
Dat werkte bij mij :)

En YES! Bedankt dat je dat probleem meldde in dit topic, want het was voor mij de oplossing. Ik was compleet vergeten dat ik had geprobeerd de 32-bit versie te installeren.
Ik hoop dat het commando om het te verwijderen voor jou ook werkt :)

Als je daarna doet wat op onderstaande website staat, krijg je het weer aan de praat!
http://lcardinaals.wordpress.com/2009/12/06/ubuntu-9-10-64-bit-adobe-flash-player-alpha-versie-in-firefox/

*Dexter gaat even de titel van het topic aanpassen*

Offline merijn

  • Lid
Re: [Opgelost] Geen flashplugin meer in 10.04 - conflicterende pakketten
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/13, 16:06:21 »
Bedankt,het werkt nu allemaal weer als vanouds. :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Opgelost] Geen flashplugin meer in 10.04 - conflicterende pakketten
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/13, 16:16:29 »
De versie van Flash die je via de link van lcardinaals binnenhaalt is oud en bevat veiligheidslekken.
Niet gebruiken dus.

Verwijder de PPA die je hebt toegevoegd volgens zijn handleiding, en verwijder ook het pakket (flashplugin64-installer).

Hierna kan je de 32-bits versie van Flash installeren met het pakket "flashplugin-installer"
Niet optimaal, maar helaas de enige optie omdat Adobe de ontwikkeling van de 64-bits versie heeft gestaakt.

Offline Dexter

  • Lid
Re: [Opgelost] Geen flashplugin meer in 10.04 - conflicterende pakketten
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/15, 14:02:15 »
Oké, bedankt! Dat is wel belangrijk, inderdaad!

Misschien nog maar eens proberen met die 32-bit versie, want die had ik eerst, maar die werkte niet meer na de update. En anders ga ik wel weer verder zoeken ;) maar dat is niet iets voor in dit topic, want het probleem met de conflicterende pakketten is al opgelost =D