Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] .emerald installeren.  (gelezen 928 keer)

[Opgelost] .emerald installeren.
« Gepost op: 2010/06/10, 07:36:01 »
Hoi,

Ik krijg een .emerald niet geïnstalleerd.
ik heb deze gedownload: http://compiz-themes.org/content/show.php/Glassified+MacOS?content=125626&PHPSESSID=0026f0e4a2a1502a5643c87633088edb
welke ik nogal cool vind O0 maar lukt me niet om hem geactiveerd te krijgen.
hij staat in me Emerald Thema Manager,maar hoe krijg ik hem nu bij >uiterlijk>thema.?
ik kan hem daar ook niet importeren.
ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie:)

tnx alvast.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 20:15:49 door Vistaus »
Ubuntu!!!:)

Re: .emerald installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/10, 10:20:48 »
Heb je onder Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>Tabblad Visuele Effecten, Extra aangevinkt?

Ik heb zelf Compiz aanstaan en onder Compiz Settings Manager bij Vensterdecoratie bij de opdrachtregel ingevuld emerald --replace zodat bij elke opstart Emerald wordt ingeschakeld i.p.v. Metacity.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/10, 12:28:09 »
Hoi Gijsbert,

ja daar had ik ook al aan gedacht,maar dat is het niet.hij staat nu niet aangevinkt,omdat ik met Compiz een 3d desktop heb en dan vink die hem denk ik uit omdat er extra optie aan staan,weet ik niet zeker.
ik heb het wel geprobeerd aan te vinken,wat lukt,alleen dat mag niet baten.wel verdwijnt me 3d desktop dan.

ik zal die opdracht ff proberen,dacht dat ik het al had gedaan,maar zie nu dat het de verkeerde opdracht was:)

ik laat het weten,tnx alvast tot nu toe:)

groet een Ubuntu fan!:)

« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/10, 12:36:59 »
ben warm:)ik heb emerald --replace in me shell getyped,en toen zag ik heel even een venster van me skin:)verdween wel gelijk weer.
ik weet niet zo goed waar ik emerald --replace moet invullen bij Compiz,zie niet iets waar ik dat kan invullen.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/10, 12:58:20 »
Ik denk dat je nog de Compiz configuration settings manager moet installeren via Synaptic of de terminal, sudo apt-get install compizconfig-settings-manager Deze is na installatie terug te vinden Systeem>Voorkeuren>CompizConfig Instellingen beheerder(Zo heet het in het Nederlands bij mij) in het Engels zal het wel iets van CompizConfig Settings zijn. Als je dit opent dan staat onder Effecten een knop Venster decoratie of in het Engels Windows decorator. Zorg dat het hokje ervoor aangevinkt is, klik op de knop en vul bij de Opdracht regel in emerald --replace haal al de andere tekst weg. Nu de computer herstarten en je kan gebruik maken van Emerald.
En een plaatje, ik heb het thema ook even geïnstalleerd:

« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 13:00:54 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/10, 13:54:31 »
tnx voor je hulp!tis gelukt:)
ik had Compiz instellingen er wel al opstaan,maar had niet door dat ik op het tekentje moest klikken op die regel in te vullen:)
dus nu ist ok:) ^-^