Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok . . .  (gelezen 1758 keer)

Offline rkerklaan

• Lid
Amarok . . .
« Gepost op: 2010/06/22, 19:05:28 »
Amerok wordt her en der aanbevolen als hele toffe mediaspeler, echter bij mij doet hij niet wat hij moet doen. Minder tof dus. Voorlopig dus maar even door met rhythmbox, maar een mens wil toch meer hé.

Ik start hem braaf op en met afspeellijst/medium toe voegen selekteer ik de map waarin mijn MP3 verzameling staat. Dit zijn er aardig wat, maar na een paar keer slikken vercshijnt er toch een lijst met bescikbare nummers in de rechter kolom. Als ik hier op een nummer klik en dan op play druk, dan ontstaat er slechts een visueel spectakel waarbij de nummers in die rechter kolom spontaan voorbij scrollen, maar afspelen . . .ho maar.

Rhythmbox speelt de zelfde nummers wel af, dus  . . . . . .

Het bevreemd me wel dat ik via afspeellijst/medium toe voegen wel bij de desbetreffend map kom (op een andere HD), maar via instellingen/amarok instellen/verzameling is die hele HD onvindbaar.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Amarok . . .
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/22, 19:48:13 »
Amerok wordt her en der aanbevolen als hele toffe mediaspeler, echter bij mij doet hij niet wat hij moet doen. Minder tof dus. Voorlopig dus maar even door met rhythmbox, maar een mens wil toch meer hé.

Ik start hem braaf op en met afspeellijst/medium toe voegen selekteer ik de map waarin mijn MP3 verzameling staat. Dit zijn er aardig wat, maar na een paar keer slikken vercshijnt er toch een lijst met bescikbare nummers in de rechter kolom. Als ik hier op een nummer klik en dan op play druk, dan ontstaat er slechts een visueel spectakel waarbij de nummers in die rechter kolom spontaan voorbij scrollen, maar afspelen . . .ho maar.

Rhythmbox speelt de zelfde nummers wel af, dus  . . . . . .

Het bevreemd me wel dat ik via afspeellijst/medium toe voegen wel bij de desbetreffend map kom (op een andere HD), maar via instellingen/amarok instellen/verzameling is die hele HD onvindbaar.

Als Rhythmbox het wel goed doet, waarom dan een andere speler kiezen?? Dat is mijn insteek althans. Wat werkt, werkt.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/22, 20:11:02 »
Installeer kubuntu-restricted-extras, dat lost het probleem meestal op.

Offline rkerklaan

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/22, 20:34:21 »
ik had al ubuntu restrected extraś geinstalleerd, maar blijkbaar mistte mn PCtje de "K" enorm, want het afspelen gaat nu wel goed.

Zo . .kan ik lekker amarok gaan ontdekken. Er werd gevraagd waarom niet bij totem blijven ? . . . muziek is grotendeels mn werk en ik ben op dat gebied veeleissend. Onder windows was ik verslingerd aan media monkey. Waanzinnig programma met al die knooppunten dat je per artiest, muziekgenre,  decennia, etc . . .kunt af spelen. Zoiets zoek ik weer en ik las ergens dat Amarok het meest veelzeidige programma zou zijn.

Ik vind het nog wel even irritant dat hij zo traag op start en kdwallet komt en om een wachtwoord vraagt. Mocht iemand me kunnen vertellen hoe dit te omzeilen, dan ben ik snel weer een stap verder. In ieder geval voor zover bedankt voor het mee denken.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/22, 20:47:54 »
Er is nogal een verschil tussen Kubuntu en ubuntu vwb restricted-extras. Kubuntu gebruikt Xine, en Ubuntu gstreamer.
KDEWallet kan je niet zo 1-2-3 omzeilen, voor zover ik weet. Het is een extra veiligheidsmaatregel, dus dit is niet om je te plagen. Gewoon wegklikken helpt doorgaans als je het niet wil.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/22, 20:51:02 »
Er is nogal een verschil tussen Kubuntu en ubuntu vwb restricted-extras. Kubuntu gebruikt Xine, en Ubuntu gstreamer.
KDEWallet kan je niet zo 1-2-3 omzeilen, voor zover ik weet. Het is een extra veiligheidsmaatregel, dus dit is niet om je te plagen. Gewoon wegklikken helpt doorgaans als je het niet wil.

KDE Wallet kun je uitschakelen in de systeeminstellingen van Kubuntu. Doorgaans het makkelijkst te bereiken vanuit Ubuntu door ALT+F2>>>systemsettings te doen. Tabblad Geavanceerd.

Offline rkerklaan

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/22, 22:54:34 »
ALT+F2 geeft bij mij toepassing uitvoeren. Andere combinaties met Alt of F2 geven bij mij ook geen systeem instellingen . . .jammer

« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/22, 22:56:30 »
Ja, ALT+F2 en dan intypen "systemsettings" (zonder de aanhalingstekens).

Offline rkerklaan

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/22, 23:10:30 »
ach, soms is het simpeler dan je zelf kunt bedenken.

HET HEEFT HELAAS TOCH NIET GEHOLPEN . . IK KRIJG "MAP OF BESTANDSNAAM BESTAAT NIET"

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/22, 23:15:55 »
Hmm, probeer eens linksonder onder de "K"met het tandwiel. Kies dan 'System settings' en dan 'advanced' en 'KDE wallet'. Daar kan je deze -hoewel zinnige feature-  uitschakelen.
Helpt dit?  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/23, 07:44:01 »
Hmm, probeer eens linksonder onder de "K"met het tandwiel. Kies dan 'System settings' en dan 'advanced' en 'KDE wallet'. Daar kan je deze -hoewel zinnige feature-  uitschakelen.
Helpt dit?  ;)
TS heeft geen Kubuntu.

Amarok heeft geavanceerde filter- en sorteermogelijkheden, maar is nogal traag en lomp vergeleken met Rhythmbox. Ook start het traag op als hij niet in een KDE-omgeving draait.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/23, 20:44:24 »
Helpt dit?  ;)

Tandwiel? Welke KDE-versie spreek jij over ??? Dat tandwiel is er niet meer sinds KDE 4.

@Cumulus: Amarok start net zo snel op in Ubuntu. Althans, bij mij wel toen ik het laatst testte.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/23, 22:45:44 »
Tandwiel? Welke KDE-versie spreek jij over ??? Dat tandwiel is er niet meer sinds KDE 4.

Sorry, ik dacht abusievelijk dat TS Kubuntu draait  ;)
En ik heb KDE 4.4, maar nog steeds die K in dat tandwiel linksonder, hoor  ;)

« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/24, 20:19:50 »
Hmm, das vreemd, want hier heb ik nooit een tandwiel-knop gehad. En sinds 10.04 is het zelfs een custom logo, namelijk 1 van Kubuntu zelf ???